دوره های آیلتس

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس چگونه است؟

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس چگونه است؟ این سوال یکی از سوالات اصلی متقاضیان آزمون آیلتس می باشد. آزمون آیلتس به ارزیابی دانش زبان انگلیسی بر اساس استانداردهای بین المللی گفته می شود و نسبت به سایر آزمون ها مثل تافل، PTE و… معتبرتر و رایج تر می باشد. در این آزمون ۴ مهارت زبان انگلیسی، یعنی Listening، Speaking، Reading  و Writing  مورد ارزیابی قرار می گیرد. کسب نمره بالا در این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت به دلیل تحصیل، اشتغال، زندگی و… دارند؛ اهمیت ویژه ای دارد. برای کسب اطلاع از دوره آیلتس کلیک کنید.

حتی اگر قصد مهاجرت نداشته و به شغل آموزش زبان علاقمند باشید؛ با کسب نمره بالا در این آزمون شانس جذب شما در مؤسسات معتبر آموزش زبان بالاتر خواهد رفت. بسیاری از افراد به آزمون آیلتس، به دید یک امتحان درسی نگاه می کنند؛ اما در آیلتس، چیزی فراتر از دانش زبانی شما را می سنجند. برای موفقیت در این آزمون باید با سیستم نمره دهی، روند آزمون و چگونگی مطالعه مهارت ها آشنا شوید تا بر اساس آن خود را آماده کنید و بتوانید نمره بالا کسب کنید. برای آشنایی با این موارد تا پایان مقاله همراه ما باشید.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دوره مکالمه زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دوره زبان انگلیسی فشرده

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

 

 

فرمت آزمون آیلتس

آزمون آیلتس در دو ماژول آیلتس آکادمیک و آیلتس عمومی برگزار می شود. در آیلتس عمومی، توانایی داوطلبان انگلیسی زبان غیربومی که قصد دارند برای کار، زندگی و برای برنامه های آموزش تخصصی (شامل مدرک دانشگاهی نمی شود) به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند؛ ارزیابی می شود.

در آیلتس آکادمیک یا تخصصی، مهارت های متقاضیان انگلیسی زبان غیربومی که قصد تحصیل در دانشگاه در کشورهایی که آموزش آن به صورت انگلیسی است؛ ارزیابی می شود. مدرک آیلتس در اکثر دانشگاه ها و نهادهای حرفه ای در اروپا، کانادا، ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند و بیش از ۱۴۰ کشور در سراسر دنیا مورد پذیرش است.

سیستم نمره دهی آزمون آیلتس

برای این که با نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس آشنا شوید، باید از چگونگی نمره دهی در این آزمون اطلاع پیدا کنید. در هر بخش از آزمون (Listening، Speaking، Reading و Writing) می توانید از بازه ۱ تا ۹ امتیاز بگيريد. Band score یا نمره کلی باند شما میانگین نمرات کسب شده در هر چهار مهارت می باشد. به طور معمول نمره ۶ به بالا نمره خوب محسوب می شود؛ اما برای مثال در کشورهای انگلیسی زبان حداقل نمره آیلتس برای تحصیل و اشتغال، نمره ۷ می باشد.

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس در بخش لیسنینگ

قبل از آزمون آیلتس برای تقویت مهارت شنیداری می توانید به اخبار، سخنرانی ها، پادکست و برنامه های رادیویی گوش دهید و به تماشای فیلم های انگلیسی بپردازید. ما در مقاله معرفی 10 پادکست برای تقویت لیسنینگ، تعدادی از پادکست های مناسب برای تقویت این مهارت را به شما معرفی کردیم. در بخش شنیداری آزمون آیلتس ۴۰ سوال ارائه می شود که باید در مدت زمان ۴۰ دقیقه به آن پاسخ دهید. شما درصورتی در این بخش موفق خواهید شد که توانایی فهم آوایی بالایی داشته باشید و با دقت به سوالات گوش دهید و پاسخ درست را انتخاب کنید.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس شامل ۴ بخش می باشد:

  • سخنرانی یا مکالمه با یک شخص در زمینه های اجتماعی
  • گفتگو بین ۴ نفر در زمینه تحصیلی
  • مکالمه بین دو نفر در مورد موضوعات روزمره و گفتگوهای اجتماعی
  • صحبت درباره یک موضوع تخصصی علمی با یک شخص

در این بخش توانایی شما در فهمیدن اطلاعات و ایده ها در سوالات ارزیابی می شود؛ که می تواند به صورت سوالات وصل کردنی، نمودار، جدول، خلاصه نویسی، چهارگزینه ای و… باشد. هر قسمت با یک مقدمه کوتاه، درباره موقعیت گفتگو کننده ها شروع می شود و به شما فرصت کوتاهی داده می شود تا به سوالات نگاه کنید.

  1. با شروع آزمون و پس از پایان ۳۰ دقیقه، ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا پاسخ های خود را در برگ پاسخ وارد کنید.
  2. توجه کنید که املای غلط کلمات نمره منفی دارد.
  3. نباید بیشتر از حداکثر تعداد کلمات خواسته شده در پاسخ خود بنویسید.
  4. برای درک جزئیات به نکات ریز و کاربردی توجه کنید؛ برای مثال اگر واژه ای اشتباه تلفظ شد آن را نشان دار کنید.
  5. در صدای ضبط شده ممکن است بعضی از قسمت ها توضیحات اضافی باشد و برای گمراهی شما عنوان شود پس به این نکته دقت کنید.

اگر از ۴۰ سوال به ۳۰ سوال پاسخ درست بدهید نمره ۷ کسب می کنید.

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس چگونه است؟

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس در بخش لیسنینگ چگونه است؟ قبل از آزمون آیلتس، می توانید به اخبار، سخنرانی ها، پادکست و برنامه های رادیویی گوش دهید.

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس در بخش ریدینگ

بخش خواندن یا Reading  آزمون آیلتس، شامل ۴۰ سوال می باشد. نمره شما بر اساس تعداد پاسخ های صحیح مشخص می شود. اما باید بدانید که شیوه نمره دهی در آزمون آکادمیک و عمومی متفاوت است؛ برای مثال اگر در آزمون عمومی به ۳۹ سوال پاسخ صحیح دهید، نمره شما ۸.۵ خواهد شد و اگر در آزمون آیلتس تخصصی به ۳۹ تا ۴۰ سوال پاسخ دهید، نمره ۹ را کسب می کنید. در این بخش از آزمون برای پاسخ دهی به سوالات تنها ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت و باید از زمان خود به صورت موثر و بهینه استفاده کنید.

بخش Reading در آیلتس یکی از بخش های نمره آور است؛ بنابراین برای دریافت نمره بالا، قبل از آزمون دایره واژگان خود را گسترش دهید. مجلات، روزنامه و کتاب های انگلیسی مطالعه کنید. حدس زدن کلمات ناشناخته را تمرین کنید. سریع خواندن را فرا بگیرید و مدام تمرین کنید.

حین آزمون این موارد را در نظر بگیرید:

  1. هنگام خواندن متن به ساختارهای گرامری آن توجه کنید.
  2. ابتدا به سوالات ساده و پس از آن سوالات سخت را پاسخ دهید.
  3. اگر معنی یک واژه را متوجه نشدید، سعی کنید از روی خطوط قبل و بعد واژه، معنی حدودی آن را درک کنید.
  4. کلمات کلیدی متن را پیدا کنید.
  5. زمانبندی دقیقی داشته باشید.

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس در بخش رایتینگ

بخش نوشتاری آزمون آیلتش شامل ۲ سوال است که برای پاسخگویی به آن ها ۶۰ دقیقه (برای Task1 ۲۰ دقیقه و برای Task2 ۴۰ دقیقه) فرصت دارید. ارزش سوال دوم از سوال اول بیشتر بوده و در تکلیف اول باید دست کم ۱۵۰ کلمه و در تکلیف دوم دست کم ۲۵۰ کلمه نوشته شود. برای کسب نمره بالا در این بخش، باید هر روز به زبان انگلیسی متن بنویسید. نوشتن زیاد به شما در یادگیری املای کلمات و ساختار جملات کمک می کند.

شما باید دستتان را چه با کیبورد و چه با خودکار به نوشتن عادت دهید تا در روز آزمون سرعت کافی داشته باشید. نمره این بخش بر اساس ۴ عامل

  • انجام درست تکلیف
  • ابتکار واژگانی
  • دقت و آراستگی گرامری
  • ارتباط و همبستگی

 محاسبه می شود. برای انجام صحیح این موارد، با نمونه مقالات آیلتس آنلاین به تجزیه و تحلیل متن در ساختار متن، لغات، تنوع جملات و… بپردازید.

برای کسب نمره بالا در بخش رایتینگ:

  1. سوالات را با دقت مطالعه و تحلیل کنید و کلمات کلیدی را مشخص نمایید.
  2. در جمله بندی سعی کنید به جای استفاده از کلمات به کار برده شده در سوال از مترادف آن ها استفاده کنید.
  3. سعی کنید زمان خود را مدیریت کنید و از اطلاعات غیر ضروری برای طولانی تر شدن متن استفاده نکنید.
  4. جملات بی ربط، غلط املایی و گرامری نمره منفی دارد.

یادگیری زبان فرانسه از صفر | گام به گام

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس در بخش اسپیکینگ

نمره بخش مکالمه یا Speaking  آزمون آیلتس بر اساس

  • روان بودن و پیوستگی جملات
  • تلفظ صحیح
  • خلاقیت در واژگان به کار برده شده
  • دقت و آراستگی گرامری

کسب می شود. در این بخش شخص امتحان گیرنده خود را به شما معرفی کرده و از شما می خواهد خود را معرفی نموده و هویت خود را تایید کنید. فرد آزمون گیرنده از شما سوالات عمومی مربوط به کار، خانواده، علائق، کتب و مطالعات و… می پرسد.

در مرحله بعد از شما می خواهد که درباره موضوعی با کلمات کلیدی مشخص صحبت کنید. به همین منظور حدود یک دقیقه برای یادداشت برداری به شما وقت می دهد و از شما می خواهد ۱تا ۲ دقیقه درباره موضوع صحبت کنید و چند سوال با موضوع مشابه می پرسد. شخص ممتحن با پرسش سوالات بیشتر درباره موضوع مورد نظر، به شما این فرصت را می دهد تا ایده و نظرات خود را گسترش دهید. مدت زمان بخش مکالمه ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می باشد.

قبل از آزمون هر روز در مقابل آینه صحبت کردن را تمرین کنید یا با یک دوست انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید. کتاب بخوانید و دایره لغات خود را افزایش دهید. فیلم ببینید، به اخبار و رادیو گوش دهید.

حین آزمون مکالمه این موارد را در نظر بگیرید:

  1. خونسردی خود را حفظ کنید و آرام باشید.
  2. در صورت داشتن اشتباه، خودتان آن را اصلاح کنید.
  3. به زبان بدن خود توجه کرده و از اکت بیش از حد جلوگیری کنید.
  4. اگر منظور سوال را متوجه نشدید، از دادن پاسخ های بی ربط خودداری کنید و از فرد مقابل بخواهید سوال را واضح تر بیان کند.
  5. جملات را منسجم، با تسلط و روان ارائه دهید.
  6. اگر از کلمات وسیع و سطح بالا و ساختارهای گرامری پیچیده استفاده کنید نمره بالاتری کسب خواهید کرد.
نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس چگونه است؟

نمره بخش مکالمه یا Speaking  آزمون آیلتس بر اساس روان بودن و پیوستگی جملات، تلفظ صحیح، خلاقیت در واژگان به کار برده شده، دقت و آراستگی گرامری کسب می شود.

سخن پایانی

در این مقاله درباره نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس در ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی صحبت کردیم و فرمت و نحوه نمره دهی آزمون را شرح دادیم. آمادگی برای این آزمون نیازمند تلاش و صرف مستمر است. برای اینکه در این آزمون نمره بالا کسب کنید می توانید در آزمون های آیلتس آنلاین مثل ماک شرکت کنید و خود را در شرایط واقعی قرار دهید. آشنایی با انواع گرامر زبان انگلیسی و دایره واژگان گسترده نیز به شما در کسب نمره بالا کمک شایانی خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره دوره آیلتس می توانید مقاله گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟ را مطالعه کنید.

یک فکر در مورد “نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس

  1. نازنین گفت:

    بسیار مقاله خوبی بود
    نحوه گرفتن نمره به من کمک زیادی کرد

  2. ناصری گفت:

    آزمون آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که برای مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی زبان مورد نیاز است. گرفتن نمره بالا در این آزمون می‌تواند شانس شما را برای رسیدن به اهدافتان به طور قابل توجهی افزایش دهد. برای گرفتن نمره بالا در آزمون آیلتس باید به طور کامل برای آن آماده شوید و از منابع و ابزارهای مناسب استفاده کنید.”

  3. ماهان گفت:

    با موسسه حریری شروع کنید
    “من برای مهاجرت به کانادا نیاز به گرفتن نمره آیلتس 7 داشتم. با تلاش و پشتکار و استفاده از منابع و ابزارهای مناسب، توانستم در این آزمون نمره 8.5 کسب کنم. اگر شما هم قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید، به شما توصیه می‌کنم که از همین امروز شروع به مطالعه و آمادگی کنید.”

  4. مریم گفت:

    آزمون آیلتس یه آزمون چالش برانگیز است، اما با تلاش و پشتکار می‌توان در آن نمره بالا کسب کرد.
    مطلب خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *