دوره های آیلتس

منابع آزمون آیلتس (معرفی بهترین منابع برای گرفتن نمره بالا)

منابع آزمون آیلتس بی شمارند و همین عامل موجب سردرگمی داوطلبان این آزمون و شرکت کنندگان دوره های آیلتس می شود. در آزمون آیلتس توانایی شما در چهار مهارتListening  (شنیداری)، Writing (نوشتاری)، Reading (خواندن) و Speaking (مکالمه) سنجیده می شود؛ بنابراین منابع انتخابی، باید به حد کافی در این چهار بخش قوی باشند. در این مقاله به معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس در ایران و جهان مثل کتاب های Mind set for IELTS ، Collins for IELTS، The official Cambridge guide to IELTS، Barron’s IELTS Superpack، Ace the IELTS: IELTS General  و سری کتاب‌های ۱۴-۱ Cambridge IELTS Series from می پردازیم تا به شما در جهت کسب نمره بالا در ازمون آیلتس کمک کرده باشیم.

 

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی از پایه برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

یادگیری زبان فرانسه از صفر | گام به گام

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

 

 

انواع آزمون آیلتس

قبل از بررسی منابع آزمون آیلتس باید با انواع این آزمون آشنا شویم. آزمون آیلتس یکی از برترین وپیشرفته ترین آزمون های زبان انگلیسی در سراسر دنیاست و در دو نوع آکادمیک (The IELTS Academic module) و عمومی (The IELTS General Training Module) برگزار می شود.

آزمون آیلتس جنرال مخصوص افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای کانادا، انگلستان، نیوزلند و استرالیا را دارند و آزمون تخصصی یا آکادمیک مختص افرادی است که می خواهند در دانشگاه ها و کالج های خارج از کشور تحصیل کنند و یا قصد اشتغال دررشته های تخصصی، در خارج از کشور را داشته باشند.

در هر دو این آزمون چهار مهارت زبان سنجیده می شود اما سطح آزمون آکادمیک نسبت به جنرال بالا تر بوده و در بخش Reading ، لغات پیشرفته تری به کار برده و در بخش writing از سوالات تخصصی، علمی و دانشگاهی استفاده می شود.

 

معرفی منابع آزمون آیلتس جنرال

اگر قصد شرکت در آزمون جنرال آیلتس را دارید بهترین منابع آن به صورت زیر می باشد:

 

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب یکی از جامع و مفید ترین منابع آزمون آیلتس می باشد که برای هر دو ماژول آکادمیک و به خصوص جنرال مناسب است. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه کمبریج با همکاری طراحان سوالات آزمون آیلتس عرضه گردیده است. چهار فصل ابتدایی کتاب به تقویت هر چهار مهارت زبان می پردازد و در فصل بعدی کتاب، هشت آزمون آزمایشی آیلتس و نکات مهمی درباره نحوه پاسخ دهی به سوالات قرار گرفته است.

با راهنمایی های گام به گام کتاب، شما می توانید آمادگی کافی برای شرکت و دریافت نمره بالا در آزمون آیلتس را کسب کنید. این کتاب حاوی DVD  های صوتی و تصویری مربوط به سوالات Speaking  و Listening  می باشد و شما را به خوبی با ساختار آزمون آشنا می کند. شما می توانید از آموزش های این کتاب هم به صورت خود خوان و هم زیر نظر استاد بهره مند شوید.

 

منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب  Ace the IELTS: IELTS General

این کتاب نکات ضروری و مفید آزمون آیلتس را بیان کرده و در فصل های مختلف با ارائه ی استراتژی های کارآمد و موثر به تقویت مهارت های Listening، Writing، Speaking و Reading می پردازد. هدف این کتاب این است که در مدت زمان کوتاه داوطلبان آزمون آیلتس را برای کسب نمره قابل قبول آماده کند.

از ویژگی های مثبت این کتاب می توان به بیان روان و ساده کلمات، آشنا کردن داوطلب با انواع سوالات و نحوه پاسخگویی به آن ها، بالا بردن سرعت عمل داوطلب در آزمون و مختصر و مفید بودن آن، به صورتی که در 66 صفحه تالیف شده است؛ می باشد.

 

منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

یکی از منابع آزمون آیلتس کتاب  Ace the IELTS: IELTS General می باشد.

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

منابع آزمون آیلتس خودخوان

خیلی از افراد ممکن است به دلیل مشغله های زندگی، اشتغال و کمبود وقت، نتوانند در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس شرکت کنند. به همین منظور داوطلب، ناچار به یادگیری آموزش ها به صورت  Self-Study یا خود خوان می باشند. در این بخش از مقاله به معرفی بهترین منابع آزمون آیلتس خود خوان می پردازیم.

مجموعه کتاب  Mindset For IELTS

مجموعه کتاب Mindset  در چهار سطح از پایه (A2) تا پیشرفته (C1) برای داوطلبان آزمون آیلتس در نظر گرفته شده است. هر 4 کتاب این مجموعه به خوبی شما را با سوالات آزمون آیلتس اشنا می کند:

  1. کتاب اول: Foundation (ابتدایی ترین سطح کتاب می باشد)
  2. کتاب دوم: سطح 1 (مخصوص داوطلبانی که می خواهند در آزمون آیلتس نمره 5.5 دریافت کنند)
  3. کتاب دوم: سطح 2 ( مخصوص داوطلبانی که می خواهند در ازمون آیلتس نمره 6.5 دریافت کنند)
  4. کتاب دوم: سطح 3 (مخصوص داوطلبانی که می خواهند در آزمون آیلتس نمره 7.5 دریافت کنند)

در کتاب اول 10 درس و در سه کتاب دیگر 8 درس آموزش داده می شود و آموزش ها به گونه ای است که برای هر یک از مهارت های چهارگانه، 8 ساعت زمان در نظر گرفته شده است. در این مجموعه کتاب به دو مهارت واژگان و گرامر پرداخته شده است. نگارش کتاب های Mindset به تمام نیازهای شما پاسخ داده و به دلیل داشتن پرسش ها و تمرینات گوناگون، برای آماده سازی داوطلب آزمون آیلتس، به صورت خودخوان کاملا مناسب است.

 

منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

 

مجموعه ۴ کتابی Mindset for IELTS

کتاب Barron’s IELTS Superpack

یکی از بهترین منابع آزمون آیلتس خودخوان این کتاب می باشد که شامل تمامی کتاب های کوچک خود خوان آزمون آیلتس می باشد. این کتاب به صورت جامع و کامل به شرح جزئیات می پردازد. کتاب بارونز شامل کتاب راهنمای واژگان ضروری برای آزمون آیلتس و فایل های صوتی برای بخش شنیداری می باشد. همراه با کتاب راهنمای واژگان، CD  ای حاوی نکات و توصیه های مهم برای یادگیری لغات قرار گرفته است و با تمرین و تکرار شما را به یادگیری و حفظ لغات جدید کمک می کند.

 

منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

کتاب Barron’s IELTS Superpack

منابع آزمون آیلتس آکادمیک

کتاب های مناسب برای شرکت در آزمون آکادمیک آیلتس شامل موارد زیر می باشد:

کتاب های Collins English for IELTS

این مجموعه کتاب در کنار تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی به تقویت واژگان و گرامر داوطلبان می پردازد. این کتاب ها با آموزش اصولی و کاربردی تمامی مطالب را از ابتدا به داوطلب می آموزد و به وی در کسب نمره مناسب در این آزمون کمک می کند. این مجموعه شامل 6 جلد کتاب است که در هر جلد 12 درس تدریس می شود.

در بخش ابتدایی هر درس شما با لغات و عبارات مربوط به هر مهارت آشنا خواهید شد. در بخش دوم استراتژی های مناسب برای پاسخ دهی به سوالات به شما مهارت های چهارگانه آموزش داده شده و در بخش پایانی هر درس به شما سوالات آزمون آیلتس مرتبط با موضوع درس و مهارت مورد نظر و پاسخ آن ها ارائه می شود.

 

منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

مجموعه ۴ کتابی Barron’s IELTS

کتاب های Cambridge IELTS Series from 1-14

یکی از منابع آزمون آیلتس آکادمیک این مجموعه کتاب می باشد که انتشارات کمبریج آن را در 14 جلد منتشر کرده است. این مجموعه کتاب مختص هر دو ماژول جنرال و آکادمیک می باشد. در هریک از جلدهای این مجموعه 4 آزمون آیلتس، از آزمون های قبلی برگزار شده، قرار گرفته است. در بخش اول این کتاب ها، چهار آزمون آیلتس آکادمیک و دو تست مهم از آزمون جنرال قرار گرفته است. در بخش دوم به فایل های صوتی Listening  و PDF تمامی کتاب ها دسترسی خواهید داشت.

نکته جالب درباره این کتاب این است که نحوه محاسبه نمره در بخش های Writing و Reading در انتهای کتاب توضیح داده شده است. در قسمت آزمون Writing نمونه مقالات شرکت کننده در این آزمون و نمرات کسب شده در این بخش و نقاط ضعف و قوت این مقالات در انتهای هر آزمون، قرار گرفته است.

 

منابع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

مجموعه ۱۴ کتابی Cambridge IELTS Series

سخن پایانی

منابع مختلفی برای آمادگی جهت شرکت در آزمون آیلتس وجود دارد. در این مقاله به معرفی شش مورد از بهترین منابع آزمون آیلتس پرداختیم. دقت کنید که انتخاب بهترین منبع برای آزمون آیلتس به سطح و نوع آزمون مد نظرتان بستگی دارد. نکته قابل توجه این است که برای شرکت در آزمون آیلتس باید زبان انگلیسی را از پایه، به شکل کاربردی و اصولی فرا گرفته باشید؛ زیرا هر چه سطح عمومی زبان انگلیسی شما بهتر باشد پس از مطالعه کتاب های مربوط به آزمون آیلتس نمره بالاتری کسب خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره آزمون آیلتس مقالات گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟ و نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس را مطالعه فرمایید.

یک فکر در مورد “منابع آزمون آیلتس (معرفی بهترین منابع برای گرفتن نمره بالا)

  1. نریمان گفت:

    منابعی که معرفی کردید عالی بودن
    سپاس

  2. زریعی گفت:

    منابع خوب بودن مطلب مفید

  3. سعیدی گفت:

    خیلی عالی بود ممنون از شما

  4. مریم اسدی گفت:

    خیلی عالی هستید
    موفق باشید موسسه با اخلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *