دوره های زبان آلمانی

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین روش حفظ لغات آلمانی چیست؟

بهترین روش حفظ لغات آلمانی چیست؟ تسلط به واژگان هر زبانی بخش مهمی از یادگیری آن می باشد؛ زیرا این واژه ها هستند که مفهوم و منظور جملات را منتقل و مشخص می کنند. در کنار شرکت در دوره زبان آلمانی می توانید از نکات و ترفندهای حفظ واژگان آلمانی که در این مقاله عنوان می شوند؛ استفاده کنید.

 

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی از پایه برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه از صفر | گام به گام

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

 

محیط زندگی خود را به یک کلاس یادگیری تبدیل کنید

اگر شما در آلمان ساکن بوده و با آلمانی زبان ها در ارتباط باشید و هر آنچه می خوانید و می شنوید آلمانی باشد، سرعت یادگیری و تسلط به واژگان این زبان بیشتر خواهد بود. بنابراین باید یک محیط الهام بخش در خانه ایجاد کنید و در آن به مطالعه کتاب های آلمانی بپردازید، موسیقی آلمانی گوش کنید، به تماشای فیلم و سریال های آلمانی بپردازید، یک دفترچه خاطرات به زبان آلمانی داشته باشید و.. این راه یکی از بهترین روش حفظ لغات آلمانی است.

 

لغات جدید آلمانی را در قالب جملات یا مکالمات یاد بگیرید

تحقیقات نشان داده است یادآوری کلمات در کنار جملات و مکالمات بسیار ساده تر خواهد بود. بعضی از واژگان نیز ممکن است از لحاظ سختی تلفظ و تعداد کاراکتر مشکل زا باشند؛ به همین سبب بهتر است آن ها را با کمک کلمات هم معنی و یا هم خانواده آن ها به یاد آورید. برای مثال:

Heiraten: ازدواج کردن

Trauug: ازدواج

Hochzeit: جشن ازدواج

Ehepaar: زن و شوهر

Paar: زوج

Brautigam: داماد

Barut: عروس

 

در این روش به عنوان بهترین روش حفظ لغات آلمانی، برقراری ارتباط بین یک گروه از کلمات، یادآوری و استفاده از آن ها آسان تر است و برای نوشتن متنی با موضوع مشخص سرعت انتخاب لغات بیشتری خواهید داشت.

بهترین روش حفظ لغات آلمانی چیست؟

لغات جدید آلمانی را در قالب جملات یا مکالمات یاد بگیرید این راهکار بهترین روش حفظ لغات آلمانی است.

از اپلیکیشن های آموزش لغات آلمانی استفاده کنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از مطالعات و آموزش ها از طریق اپلیکیشن و بازی ها انجام می شود. با استفاده از نرم افزارهای آموزشی و به کارگیری رنگ ها، صداها و تنوع آموزش، یادگیری شما راحت تر و با انگیزه تر خواهد بود. در واقع در این روش به طور ناخودآگاه تمرکز بیشتری خواهید داشت و زمینه مناسبی برای یادگیری لغات برای شما فراهم می کند. تعدادی از این اپلیکیشن ها عبارتند از:

  • Doulingo
  • Rosetta Stone
  • FluentU

به محض مواجه شدن با لغات جدید، آن ها را یادداشت کنید

سعی کنید واژگانی که با آن ها در فیلم و سریال، موسیقی، پادکست ها، کتاب ها و… مواجه می شوید را یادداشت کنید. توجه کنید که این لیست واژگان باید همیشه در دسترس باشند؛ مثلا آن ها را دفترچه، گوشی، تبلت و..‌. که معمولا همراهتان هستند بنویسید. سپس آن ها را در دوره های ۷ و ۱۵ روزه را مرور کنید و در صورت وجود مشکل، کلمات را مشخص کرده و بیشتر تمرین کنید.

از ابزارهای آموزشی مثل فلش کارت و جعبه لایتنر  استفاده کنید

استفاده از جعبه لایتنر یا فلش کارت بهترین روش حفظ لغات آلمانی است. اسامي آلمانی سه جنسیت و چند شکل دارند جمع دارند؛ پس باید مذکر، خنثی و مونث بودن یا جمع بودن کلمات آلمانی را فرا بگیرید. برای یادگیری بهتر جنسیت ها می توانید از فلش کارت هایی با سه رنگ متفاوت برای هر جنس استفاده کنید. همچنین برای کلماتی که نقش هایی مثل صفت، افعال، حروف اضافه، حروف ربط و… یک رنگ دیگر انتخاب کنید.

 

حروف را بزرگ بنویسید و همانطور که می نویسید، با صدای بلند تکرار کنید. برای مطالعه آن ها به این صورت عمل کنید:

 

  1. از آلمانی به فارسی شروع کنید.
  2. به واژه آلمانی نگاه کنید، سپس آن را با صدای بلند تکرار کنید.
  3. به معادل فارسی آن فکر کنيد.
  4. کلمه فارسی را با صدای بلند بیان کنید.
  5. درست یا غلط بودن کلمه را بررسی کنید.
  6. این کار را چند بار تکرار کنید تا یادگیری راحت و روان تری داشته باشید.

جمله سازی کنید

بهترین روش حفظ لغات آلمانی این است که با آن ها جمله بسازید. به محض این که چند واژه آلمانی یاد گرفتید از آن ها در یک جمله ساده با استفاده از کلمات مرتبط استفاده کنید. فکر نکنید که کلماتی که یاد می گیرید باید به یک لیست بلند بالا برسند تا آن ها را در جملات و مکالمات خود به کار ببرید؛ بلکه با یادگیری چند لغت ابتدایی می توانید مهارت واژگان خود را به چالش بکشید.

از دیکشنری های آلمانی استفاده کنید

استفاده از لغتنامه ها می تواند در لیست بهترین روش حفظ لغات آلمانی قرار بگیرد. این کتاب ها به شما معنای کلمات آلمانی به آلمانی را یاد می دهند و برای همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته مفید هستند. یک دیکشنری خوب باید در کنار معنی لغات، کاربرد کلمه در جمله، اسم های جمع، حروف مالکیت برای اسامی، حروف اضافه و… را در خود جای داده باشد. برخی از دیکشنری های آلمانی، موارد زیر هستند:

  • لغتنامه آنلاین Cambridge Klett
  • لغتنامه oxford-Duden (آلمانی به انگلیسی)
  • لغتنامه Langenscheidt ( دارای نرم افزار)
  • نرم افزار لغتنامه Leo
  • نرم افزار لغتنامه Farlex

    بهترین روش حفظ لغات آلمانی چیست؟

    دیکشنری ها به شما معنای کلمات آلمانی به آلمانی را یاد می دهند و برای همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته مفید هستند.

با دوستان خود تمرین کنید

شما می توانید با افرادی خود که هدف مشترکی از یادگیری زبان آلمانی مثل مهاجرت، تحصیل و… دارند آشنا شوید و با آن ها تمرین کنید. این روش با ایجاد سرگرمی موجب یادگیری راحت تر شما خواهد شد. شما می توانید در غالب گروه های مجازی یا حضوری به مکالمه و مباحثه به زبان آلمانی درباره موضوعات مختلف بپردازید. این روش علاوه بر افزایش دایره لغات، در رفع اشکال های خود به کمک یکدیگر کمک می کند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره بهترین روش حفظ لغات آلمانی صحبت کردیم. برای تثبیت بیشتر واژگان، باید تمرکز خود را افزایش دهید، تعداد دفعات مرور لغات را بیشتر کنید، با خود در مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید و استرس خود را کاهش دهید. با تمامی روش های ذکر شده به راحتی می توانید به لغات آلمانی تسلط پیدا کنید. توجه کنید هر فرد باید برای تسلط به واژگان آلمانی روش خود را پیدا کند و در کنار آن صبر و هدف گذاری مناسب داشته باشد.

 

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

پیشنهاد می کنیم مقاله های بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل و آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا را در بخش وبلاگ سایت آموزشگاه زبان های خارجه صادقی حریری مطالعه کنید.

یک فکر در مورد “بهترین روش حفظ لغات آلمانی

  1. Neda گفت:

    مطالب خوب از آموزشگاه خوب

  2. زهره گفت:

    عالیییییی بود ممنون از حریری

  3. Fara گفت:

    خوب و مفید مرسی از مطلبتون

  4. Jahanshahi گفت:

    اساتید شما در آلمانی بسیار توانمند هستند سپاس از کیفیت عالی آموزشی شما

  5. Ronak گفت:

    عالیییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *