دوره های مکالمه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان چیست؟

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

امروزه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در همه سنین، برای همه افراد واضح و مشخص است. به دلیل کاربرد زبان انگلیسی در مسائل زیادی از جمله تجارت، تکنولوژی و فناوری، آموزش، سیاست، پزشکی و… همه ما نیاز داریم تا حتی اگر در سنین بزرگسالی هستیم و از دوران آموزش فاصله گرفته‌ ایم به یادگیری و آموزش زبان انگلیسی، روی آوریم. زبان انگلیسی دومین زبان رایج در دنیا است؛ و از هر ۵ نفر در جهان، یک نفر می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند.

یادگیری زبان، یک ضرورت انکار ناپذیر است؛ اما ممکن است به دلیل وجود مشغله های کاری و دغدغه های زندگی در بزرگسالان، این امر مهم نادیده گرفته شده یا کمتر به آن پرداخته شود؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم، ۷ روش از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالان را به شما معرفی کنیم؛ تا در تصمیم گیری برای مطالعه و فراگیری زبان انگلیسی به شما کمک کرده باشیم‌.

 

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دوره زبان انگلیسی فشرده

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

یادگیری زبان فرانسه از صفر | گام به گام

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

 

1. دایره لغات خود را افزایش دهید

داشتن دایره لغات گسترده، یکی از بهترین روش ها برای افزایش کیفیت سطح زبان انگلیسی شما می باشد. خواندن متون و کتاب های انگلیسی یکی از بهترین راه‌ ها برای افزایش دایره کلماتتان است. با خواندن کتاب های مختلف، علاوه بر مواجه شدن با کلمات جدید به یادگیری مطالب به زبان انگلیسی نیز، می‌ پردازید. برای افزایش دایره واژگان می توانید واژه های جدید را در دفترچه یادداشت بنویسید و هر روز آن را مرور کنید.

روش دیگر، پیدا کردن مترادف و متضاد های یک کلمه می باشد؛ که با استفاده از آن ها می توانید واژگان جدید را با کلماتی که قبلا یاد گرفته اید جایگزین کنید و از آن ها در مکالمات خود، استفاده کنید. شما می توانید از فلش کارت ها، اپلیکیشن های آموزش لغت، فیلم و موسیقی های انگلیسی و… برای افزایش دایره لغات خود، استفاده نمایید .

2. با ساختار جمله آشنا شوید

اطلاع از بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از مهمترین مفاهیم در یادگیری زبان انگلیسی، جمله است.

یکی از مهمترین مفاهیم در یادگیری زبان انگلیسی، جمله است. هر نوع جمله ای در زبان انگلیسی از قواعد و اصول مشخصی پیروی می کند که باید این قواعد برای رساندن منظورمان در مکالمات، درست به کار برده شوند. به طور کلی زبان انگلیسی از دو قسمت نهاد (subject) و گزاره (predicate) تشکیل می‌ شود. ساختار جملات ساده در انگلیسی به صورت:

فاعل+فعل+مفعول

می باشد؛ اما همه جملات از این ساختار پیروی نمی کنند و می توانند پیچیده تر و بلندتر باشند؛ ولی اساس آن ها از نهاد و گزاره است. جملات در زبان انگلیسی به چهار دسته ساده، مرکب، پیچیده و مرکب پیچیده، تقسیم می شوند. اگر با اجزای مختلف جمله در زبان انگلیسی آشنا شویم، می‌توانیم تنوع بیشتری به جملات خود دهیم. اجزای جمله شامل:

  • اسم Noun))
  • فعل (verb)
  • ضمیر Pronoun))
  • صفت (Adjective)
  • قید (Adverb)
  • حرف اضافه (Preposition)
  • حرف ربط (Conjunction)
  • حرف ندا (Interjection)

می باشد. برای تمرین یادگیری ساختار جمله، جملات مختلفی را پیدا کنید و با مطالعه آن، اجزای جمله را پیدا کنید و با استفاده از ترتیب اجزای این جمله ها، جملات جدید بسازید.

3. تمرین روزانه را جز برنامه خود قرار دهید

تمرین کردن یکی از مهم ترین و بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان است. تمرین مطالب جدید و مرور مطالب گذشته، سبب می شود همواره آموخته های خود را یادآوری کنید و از خاطر نبرید. یکی از روش های تمرین و تکرار، ضبط کردن صدای خود در هنگام تلفظ و خواندن عبارات و متون می باشد که با شنیدن صدای ضبط شده خود به اشتباهات در تلفظ و ادای جملات پی می برید؛ و اگر همواره این تمرین را انجام دهید به مرور زمان، متوجه می شوید که مهارت خواندن و لهجه شما بهتر و بهتر شده است و این انگیزه شما را برای ادامه یادگیری، بالا می برد.

4. در دوره های مکالمه situational یا موقعیتی شرکت کنید

تمرکز این دوره ها بر روی مکالمات روزمره در زبان انگلیسی است و هر آنچه که در موقعیت های مختلف، مانند فرودگاه، ایستگاه اتوبوس، قرار ملاقات، خرید کردن، مهمانی رفتن، تلفن زدن و… نیاز است را آموزش می دهد. این دوره برای بزرگسالان بسیار مناسب می باشد زیرا به جای وقت گذاشتن بر روی گرامر و حفظ تک واژه ها، بر روی عبارات مهم روزمره تاکید می کند.

اگر فکر می کنید فرصت کافی برای یادگیری از پایه ندارید، این دوره ها بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان هستند. آموزشگاه زبان صادقی حریری برگزار کننده  دوره مکالمات situational به صورت دوره های خصوصی یک نفره است و شما می توانید برای مشاوره و تعیین سطح آنلاین به وب سایت ما مراجعه نمایید.

5. کلمات هم آوا یا  Homophone را فرا بگیرید

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان در آموزشگاه صادقی بیاموزید.

کلمات هم آوا، دارای تلفظ یکسان اما معنی کاملا متفاوت می باشند.

کلمات هم آوا، دارای تلفظ یکسان اما معنی کاملا متفاوت می باشند. یادگیری این کلمات، علاوه بر افزایش دایره لغات سبب ارتقاء مهارت نوشتاری شما نیز می گردد و تلفظ صحیح آن ها به شما در رساندن مفهوم جملات به شنونده، کمک می کند.

تعدادی از پرکاربردترین کلمات هم آوا :

here و hear: که به ترتیب معنی اینجا و فعل شنیدن می دهد.

buy و by: که buy فعل و به معنی خریدن و by یک حرف اضافه به معنی با است.

to، too و two: کلمه too یک قید است که با توجه به موقعیت آن در کلمه، معنی زیادی و همچنین می دهد.

to یک حرف اضافه است که معنی مشخصی ندارد و در موقعیت های متفاوت معنی آن مشخص می شود.

و two به معنی عدد ۲ می باشد.

6. در کلاس های مکالمه محور شرکت کنید

بزرگسالان به دلیل داشتن مشغله های زندگی نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی ای  شرکت کنند که در آن، بیشتر به گرامر تاکید می شود و درنتیجه بهتر است در دوره های مکالمه شرکت کنند تا سطح مکالمه آن ها ارتقا یابد؛ زیرا هدف از یادگیری زبان انگلیسی، توانایی برقراری یک مکالمه خوب و روان می باشد. اگر قصد شرکت در ای دوره ها را دارید به شما  دوره مکالمه زبان انگلیسی آموزشگاه زبان صادقی حریری را پیشنهاد می کنیم تا با شرکت در این کلاس ها با استفاده از کتاب های Q skills for success listening and speaking، مکالمه زبان انگلیسی را به بهترین نحو فرا گیرید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله دوره زبان انگلیسی آنلاین را مطالعه نمایید.

7. پیدا کردن صحیح ترین راه یادگیری

برای یادگیری زبان انگلیسی، روش های مختلفی مانند گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، کتاب خواندن، گوش دادن به اخبار انگلیسی، مطالعه مجلات انگلیسی در زمینه های مختلف و… وجود دارد. همه ی این موارد به تقویت مهارت های چهارگانه زبان شما کمک میکند؛ به همین خاطر بررسی کنید کدام یک در لیست علاقه مندی شما قرار دارند؟ نقاط قوت خود در زبان انگلیسی را پیدا کنید و با تقویت آن ها، زبان خود را به سطح بالاتری ببرید.

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

 

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالان را می توان در دسته ی چالش های آن ها به دلیل نداشتن وقت قرار داد. در این مقاله ۷ روش یادگیری برای بزرگسالان را برای شما شرح دادیم؛ در کنار این روش های کاربردی، اگر دوست دارید با پیدا کردن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان سطح زبان خود را ارتقا دهید، می توانید در دوره های مختلف آموزشگاه زبان صادقی حریری شرکت کنید؛ تا زیر نظر اساتید مجرب و با استفاده از منابع کارآمد، زبان انگلیسی را به خوبی فرا بگیرید.

آموزشگاه حریری یکی از چند آموزشگاه زبان در کرج است که علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، به آموزش زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی می پردازد.

همچنین شما میتوانید مقالات آموزش زبان انگلیسی از پایه برای بزرگسالان و بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان را نیز مطالعه نمایید.

 

 

یک فکر در مورد “بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

  1. نوری گفت:

    خیلی خوب بود مرسی از مقاله خوب شما
    روش های یادگیری زیادی هستن برای اموزش

  2. سالاری گفت:

    یادگیری زبان برای بزرگسالان خیلی پرسه طولانیه ولی خوب توضیح داده شده بود

  3. فرشته گفت:

    یادگیری زبان انگلیسی در بزرگسالان خیلی مهمه چون هممون می خوایم که نتیجه خوبی ازش بگیریم

  4. توحیدی گفت:

    بیشتر برای مهاجرت دوره فشرده مکالمه بزرگسالان پیشنهاد میشه پس مهمه که آموزشگاه خوب باشد

  5. داوود گفت:

    یادگیری زبان در هر پایه ای مهمه که چطور شروع شه

  6. فهیمه رخشی گفت:

    برای من مهمه که چطوری شروع کنم زبان رو،یادگیری زبان برای بزرگسالان رو باید بیشتر توضیح داد که از چه سطحی باید شروع کنند

  7. روحانی گفت:

    عالی بود مقاله سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *