دوره های آیلتس

گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

این یک سوال رایج بین زبان آموزانی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند. پاسخ این سوال به نمره مد نظر، تلاش و پشتکار، دوره آیلتس و توانایی های شما بستگی دارد. در نتیجه مدت زمان دریافت آیلتس برای هر شخص متفاوت است. به طور تقریبی اگر فردی که سطح زبان آن مبتدی است به مدت ۳ ماه روزانه ۵ ساعت به مطالعه مفید زبان انگلیسی بپردازد؛ می تواند در پایان ۳ ماه مدرک آیلتس را دریافت کند.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل، اشتغال و… را دارید ضروری است که دارای مدرک آیلتس باشید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا درباره مدت زمان لازم برای دریافت نمره قبولی در آیلتس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دوره مکالمه زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دوره زبان انگلیسی فشرده

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

 

 

آزمون آیلتس چیست؟

قبل از پاسخ به پرسش گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟ باید با آزمون آیلتس و جزئیات آن آشنا شویم. یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، آزمون آیلتس می باشد که مدرک آن در اکثر کشورها مورد پذیرش است. آیلتس مخفف کلمه  International English Language Testing System  به معنی سیستم ارزشیابی بین المللی زبان انگلیسی است. در این آزمون به بررسی توانایی های شرکت کنندگان در ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی Listening ، Speaking، Writing و Reading پرداخته می شود.

سیستم نمره دهی آزمون آیلتس در بازه ۰ تا ۹ می باشد و کسب نمره قابل قبول بسیار مهم است. آزمون آیلتس در دو مرحله عمومی و تخصصی برگزار می شود ومدت زمان برگزاری آن ۳ ساعت است که انجام بخش های گوناگون آن در روزهای مختلف، امکان پذیر است. این آزمون در اکثر دانشگاه های معتبر دنیا به خصوص دانشگاه های واقع در استرالیا و انگلستان مورد پذیرش و دارای اهمیت زیادی است.

آزمون عمومی مختص افرادی است که قصد دارند در یک کشور انگلیسی زبان ساکن شوند و آزمون تخصصی برای افرادی که قصد تحصیلات عالی در خارج از کشور را دارند برگزار می شود. به نمره کسب شده در آزمون عمومی Band score General  (نمره باند عمومی) و به نمره آزمون آکادمیک Band score IELTS  (نمره باند آیلتس) گفته می شود.

گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، آزمون آیلتس می باشد که مدرک آن در اکثر کشورها مورد پذیرش است.

دریافت مدرک آیلتس چقدر طول می کشد؟

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از کلاس های آنلاین تخصصی در سراسر ایران با شماره های 34217402-026 و 34493983-026 تماس حاصل نمایید

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم مدت زمان گرفتن مدرک آیلتس، ۴ عامل نقش مهمی را ایفا می کنند:

  1. سطح زبان: اگر شما در سطح مبتدی یا Beginner زبان انگلیسی باشید نسبت به زبان آموزان سطح B1 یا بالاتر به مدت زمان بیشتری برای تمرین نیازمندید و همین عامل پروسه دریافت آیلتس را طولانی تر می کند.
  2. نمره هدف: اگر شما قصد دارید در آزمون آیلتس نمره ۷ تا ۸ کسب کنید، قطعا باید بیشتر تلاش کنید و زمان بیشتری نسبت به متقاضیانی که نمره مد نظرشان پایین تر است، صرف کنید.
  3. توانایی های شما: اگر سطح زبان شما مبتدی باشد، باید دست کم ۳ ماه و روزانه حداقل ۵ ساعت مطالعه داشته باشید. داشتن زمان کافی و تلاش و پشتکار، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در کسب نمره قابل قبول در آزمون آیلتس می باشند.
  4. دوره آموزشی: اگر قصد شرکت در دوره های آمادگی آزمون آیلتس را دارید باید در انتخاب آموزشگاه دقت کنید و بررسی کنید که می توانید از چه سطحی وارد این دوره ها شوید؟ و یا دوره آیلتس آموزشگاه، چند جلسه طول می کشد؟ برای شرکت در دوره های آیلتس باید به زمان بندی خود نیز توجه کنید و بررسی کنید آیا این دوره ها مناسب بازه زمانی ای که مد نظرتان است، می باشند یا خیر؟

    گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

    گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟ پاسخ این سوال بستگی به نمره هدف، سطح زبان، دوره آموزشی و توانایی های شما بستگی دارد.

یادگیری زبان فرانسه از صفر | گام به گام

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

نکات مهم برای کسب آمادگی در آزمون آیلتس

برای قرار گرفتن در مسیر دریافت مدرک آیلتس در قدم اول سطح زبان خود را تعیین کنید. البته احتمالا خودتان از توانایی های زبانی خود آگاه هستید؛ اما برای این کار می توانید در آزمون های تعیین سطح آنلاین شرکت کنید یا برای مشاوره و تعیین سطح به سایت آموزشگاه زبان صادقی حریری مراجعه کنید. سپس با فرمت آزمون آشنا شوید و نحوه نمره دهی آزمون را بررسی کنید. حال برنامه ریزی کرده و شروع کنید!

پس از آن با مهارت هایی که در ۴ بخش لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ مورد ارزیابی قرار می گیرند آشنا شوید و بر روی استراتژی و مهارت هایی که به شما در بهتر شدن نقاط قوتتان کمک می کند کار کنید. بهترین راه برای آشنایی با آزمون و نحوه ارزیابی، شرکت در آزمون های آزمایشی آنلاین آیلتس می باشد تا علاوه بر آن با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شوید و خود را در شرایط مشابه آزمون آیلتس، محک بزنید.

انجام همه این موارد مستلزم یک برنامه ریزی دقیق برای مطالعه است که باید تعداد ساعات مطالعه در روز و هفته و محتوایی که قصد مطالعه آن را دارید را مشخص کنید. این برنامه را بر اساس حداکثر بازدهی خود بچینید؛ یعنی ساعاتی که در آن بازخورد بهتری از خواندن درس دارید را برای مطالعه انتخاب کنید. حتما نتایج حاصل شده از مطالعات خود را یادداشت و آن را با نتایج قبلی مقایسه کنید تا بر روند پیشرفت خود نظارت دقیق تری داشته باشید.

سعی کنید همه ۴ مهارت را در روز گام به گام مطالعه و بررسی کنید و اگر مهارتی برای شما سخت است آن را در ابتدای ساعات درسی خود مطالعه کنید و به لحظه آخر که ذهنتان خسته است موکول نکنید. از هر فرصتی برای مطالعه و کار بر روی ۴ مهارت غافل نشوید و تا جای ممکن خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید.

جمع بندی

در این مقاله به پرسش گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟ پاسخ دادیم و آزمون آیلتس و نکات مهمی برای کسب آمادگی برای شرکت در آن را بررسی کردیم. با شرکت در دوره آیلتس آموزشگاه صادقی حریری می توانید به حداقل نمره ۶.۵ در آزمون آیلتس دست پیدا کنید. آموزشگاه ما با به کارگیری اساتید مجرب و منابع درسی به روز موجب افزایش مهارت های زبان انگلیسی شما می شود و به شما در دریافت نمره قابل قبول در این آزمون، کمک می کند.

شما می توانید مقاله نحوه گرفتن نمره بالا در آیلتس را در بخش وبلاگ سایت آموزشگاه مطالعه کنید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02634217402 و 02634493983 تماس بگیرید.

یک فکر در مورد “گرفتن آیلتس چقدر زمان می برد؟

  1. نرگس گفت:

    من برای شرکت در این آزمون از منابع مختلفی استفاده کردم و موسسه حریری رو به عنوان آموزشگاهم ات
    نکته‌ای کردم و در نهایت توانستم نمره 7.5 را کسب کنم.
    ممنون از حریری

  2. ملیکا گفت:

    اگر شما هم قصد دارید در این آزمون شرکت کنید، به شما توصیه می‌کنم که از منابع و ابزارهای معتبر استفاده کنید و به طور منظم مطالعه و تمرین کنید.
    ممنون از شما

  3. فاطمه گفت:

    آزمون آیلتس یه آزمون مهم و سرنوشت سازه که می‌تونه آینده شما رو تغییر بده پس جدی بگیریدش
    حریری بهترینها در ایلتس

  4. نعمتی گفت:

    برای آیلتس از حریری شروع کنید
    از همین امروز شروع به مطالعه و آمادگی کنید و به هیچ عنوان ناامید نشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *