دوره های زبان آلمانی, دوره های زبان فرانسه

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

کدام یک آسان تر و یا کاربردی تر است؟ امروزه یادگیری زبان های خارجه، مثل شرکت در دوره زبان فرانسه و دوره زبان آلمانی یکی از مهارت های مورد نیاز برای هر فرد می باشد؛ که همه افراد به دلیل بین المللی بودن زبان انگلیسی به یادگیری این زبان می پردازند. اما با توجه به گسترده بودن ارتباطات و نیازهای موجود در دنیای امروز، یادگیری زبان سوم و چهارم نیز، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زبان فرانسوی و آلمانی دو زبان رایج در اتحادیه اروپا هستند که برای یادگیری آن ها در سراسر دنیا متقاضیان زیادی وجود دارد.

زبان فرانسوی زبان ادبیات، فرهنگ و هنر و زبان آلمانی زبان علم و اینترنت می باشد. در پاسخ به سوال زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟ باید بگوییم که هیچ یک بر دیگری برتری نداشته و انتخاب یادگیری آن به علاقه و هدف شما از یادگیری، بستگی دارد. در این مقاله به بررسی گرامر و تلفظ واژگان و موقعیت های شغلی و تحصیلی این دو زبان می پردازیم؛ تا به شما در تصمیم گیری برای یادگیری هریک کمک کنیم.

 

 

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

ریشه زبان فرانسوی و آلمانی

زبان فرانسه، زبانی رومی از خانواده هند و اروپایی می باشد که از لاتین عامیانه امپراتوری روم، ریشه گرفته است. شکل اولیه زبان فرانسوی شامل فرانسوی میانه و فرانسوی باستان بوده است. این زبان، زبان رسمی ۲۹ کشور، مثل بلژیک، فرانسه، کامرون، موناکو، کانادا، سوئیس و… می باشد. فرانسوی زبان مادری بیش از ۷۶ میلیون نفر می باشد و به طور کلی نزدیک به ۳۰۰ میلیون گویش ور در سراسر دنیا دارد.

زبان آلمانی از خانواده زبان های هندو-اروپایی و از شاخه زبان های ژرمنی غربی می باشد. این زبان، بیشترین شباهت را با زبان های انگلیسی و هلندی داشته و بیش از ۱۵۵ میلیون نفر گویش ور در سراسر جهان دارد. آلمانی در کشورهای آلمان، اتریش، بلژیک، سوئیس، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ به عنوان زبان رسمی شناخته می شود و تقریباً ۱۶ درصد از جمعیت اتحادیه اروپا به این زبان صحبت می کنند.

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

زبان آلمانی از خانواده زبان های هندو-اروپایی و از شاخه زبان های ژرمنی غربی می باشد.

نکات موثر در انتخاب آموزش بین زبان آلمانی و فرانسوی

برای یافتن جواب مناسب برای پرسش زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟ باید به چند نکته توجه کرد تا بتوان هر یک را با دیگری مقایسه کرد و در نهایت زبان مناسب برای آموزش را انتخاب نمود.

1. دستور زبان

یکی از نکات قابل توجه در مقایسه زبان فرانسوی و آلمانی، گرامر می باشد. دستور زبان آلمانی و فرانسه جنسیت محور است. شاید با خود بگویید، خب انگلیسی هم جنسیت محور است! اما باید گفت، در زبان انگلیسی جنسیت اسامی دقیقا به ماهیت زیستی آن ها برمیگردد و جنسیت اجسام، خنثی می باشد. در زبان آلمانی اسامی به سه جنسیت مذکر، مونث و خنثی تقسیم می شوند و ضمایر شخصی و حروف تعریف، با توجه به نوع جمله و جنسیت اسم تغییر می کنند که این برای زبان آموز گیج کننده است. اما هر قدر که زبان آموز در گرامر این زبان به جلو برود برای او آسان تر خواهد شد.

زبان فرانسوی نیز جنسیت محور بوده و اسامی به دو بخش مذکر و مونث تقسیم می شوند که با توجه به حروف تعریفی که در ابتدای اسامی قرار دارد، مذکر و مونث بودن آن ها راحت تر شناخته می شود. در این زبان، صرف افعال پیچیده تر بوده و باید اشکال مختلف فعل را در جملات و موقعیت های مختلف فرا بگیرید. باید گفت که دستور زبان آلمانی کمی نسبت به فرانسوی سخت تر است اما با پیشروی در گرامر زبان فرانسه، مطالب پیچیده تر خواهند شد.

2. تلفظ

تلفظ کلمات در زبان آلمانی به صورت آوایی می باشد؛ یعنی حروف همانطور که نوشته می شوند خوانده می شوند. با این حال این زبان دارای تلفظ های متفاوت و یا سختی مثل تلفظ ch در کلمات مختلف می باشد؛ یا تلفظ صدای pf که برای انگلیسی زبانان بسیار سخت است! در زبان فرانسه تلفظ کلمات بسیار پیچیده تر بوده و حروف بی صدای بسیاری دارد که همیشه یکسان نیستند. در این زبان حروفی هستند که به صورت تو‌ دماغی تلفظ می شوند که ممکن است کمی سخت باشد. کلمات در این زبان دارای تلفظ مشابهی هستند که ممکن است درک آن برای شنونده سخت باشد.

3. فرصت های شغلی و تحصیلی

هر دو زبان، به عنوان زبان تجاری در سراسر دنیا شناخته می شوند. کشور آلمان دارای بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است و زبان این کشور به عنوان بزرگترین زبان بین المللی برای کسب و کار شناخته شده است. این زبان در بسیاری از شرکت های فناوری بین المللی، صحبت می شود و به همین دلیل تسلط بر آن موجب افزایش فرصت های شغلی برای شما خواهد شد.

آلمانی به عنوان زبان نوآوران و مخترعان شناخته می شود و دومین زبان علمی در دنیاست. کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد جهت ادامه تحصیلات تکمیلی می باشد که لازمه آن تسلط به زبان آلمانی می باشد. این نکته قابل توجه است که با وجود کیفیت بالای آموزش در این کشور، هزینه تحصیل در آن بسیار پایین تر از سایر کشور هاست. حدود ۱۵ میلیون وبسایت رسمی با اطلاعات علمی به زبان آلمانی وجود دارد که با تسلط بر آن، می توانید به دریای بی کران علم دست پیدا کنید.

فرانسه پنجمین اقتصاد برتر دنیا است و تسلط بر زبان فرانسوی موجب افزایش فرصت های شغلی مختلف می شود. این زبان یکی از زبان های رسمی مورد استفاده در سازمان ملل می باشد. با یادگیری فرانسوی شما به راحتی زبان هایی مثل اسپانیایی، ایتالیایی، انگلیسی، پرتغالی و رومانیایی را فرا خواهید گرفت. تسلط به زبان فرانسه به شما در ادامه تحصیل در دانشگاه هایی مثل پیر ماری کوری و سوربن کمک می کند. این زبان موجب ایجاد و توسعه تفکر انتقادی و درک بیشتر علم فلسفه در شما می شود.

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟ تسلط به زبان فرانسه به شما در ادامه تحصیل در دانشگاه هایی مثل پیر ماری کوری و سوربن کمک می کند.

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی از پایه برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

 

و در نهایت، زبان آلمانی یا فرانسوی؟

علاوه بر نکات گفته شده، هدف و علاقه مندی شما، پرسش زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی را پاسخ می دهد. هر یک از این دو زبان دارای پیچیدگی ها و قواعد مخصوص به خود هستند و نمی توان گفت کدام یک بهتر است! اگر شما به فرهنگ، ادبیات، فلسفه، شعر و هنر علاقه مند هستید و یا فرهنگ کلی فرانسه، مد و فشن و سفر به این کشور به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا را دوست دارید؛ بهتر است این زبان را فرا بگیرید. یادگیری زبان فرانسه برای ما ایرانی ها به دلیل تسلط کم تا پیشرفته به زبان انگلیسی راحت تر است.

همانطور که اشاره کردیم، زبان آلمانی زبان اختراع، وب، علم و فناوری است اگر قصد تحصیل در رشته های علمی مختلف و به خصوص مهندسی را دارید؛ یا مخترع و نوآور هستید؛ یا به مشاغلی مثل اتومبیل سازی، کشتی سازی، برق، صادرات و واردات، ماشین آلات و مواردی از این قبیل هستید؛ پیشنهاد ما یادگیری زبان آلمانی می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره پرسش زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟ صحبت کردیم و و نکاتی را برای انتخاب زبان مناسب برای یادگیری به شما ارائه دادیم. با تمامی این تفاسیر و بررسی سختی و آسانی گرامرو تلفظ، علاقه و هدف شما اولین شرط یادگیری این زبان هاست و همه چیز به خودتان بستگی دارد. علاقه شما موجب بهتر شدن روند یادگیری و درک بهتر هر یک از این دو زبان خواهد شد. در واقع اگر در تصمیم خود مصمم باشید، هیچ سختی ای مانع یادگیری شما نخواهد شد.

نکته دیگر این که یادگیری شما مستلزم بهره گیری از کتاب های آموزشی به روز و غنی و همچنین معلمی کاردان و مسلط است. آموزشگاه زبان های خارجی صادقی حریری یکی از برگزار کنندگان کلاس های آموزشی فرانسه و آلمانی است که با بهره گیری از منابع مناسب و اساتید مسلط و مجرب، به آموزش این دو زبان از مبتدی تا پیشرفته می پردازد. شما می توانید مقاله های آموزش زبان آلمانی آنلاین و یادگیری زبان فرانسه از صفر را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *