دوره های کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان| بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چه اهمیتی دارد؟

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چه اهمیتی دارد؟ امروزه زبان انگلیسی، یکی از مهم ترین آموزش هایی است که همه افراد، باید آن را فرا بگیرند. باید بدانید هر چه سن کودک کمتر باشد در فرا گرفتن تلفظ ها و تقلید آوا ها، موفق تر خواهد بود. در این مقاله  روش هایی مانند:

  1. آموزش با بازی کردن
  2. آموزش بوسیله شعر و موسیقی
  3. استفاده از انیمیشن ها
  4. آموزش با تبلت و لپ تاپ
  5. استفاده ازفعالیت های روزانه برای آموزش
  6. آموزش بوسیله داستان
  7. و در نهایت شرکت در دوره های ترمیک زبان

که جزء بهترین روش های آموزش زبان هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.  درواقع زبان آموزی، یک فعالیت ادراکی است و با شروع  و تمرین کردن این روش ها، ماهیچه مغز تقویت می شود و عملکرد آن بهتر و بهتر می شود. در نتیجه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

یادگیری زبان انگلیسی باعث می شود تا کودکان راحت تر با انیمیشن و بازی‌های انگلیسی ارتباط برقرار کنند. همچنین سبب می‌شود تا فهم و درک دقیق و جامعی از فرهنگ کشورهای مختلف جهان، داشته باشند و تفکرات دیگران را بهتر درک کند و به دور از تعصب نژادی رشد کند.

زمانی که کودک درک زبان مادری خود، یک زبان دیگر مانند انگلیسی را فرا میگیرد، ذهن او اطلاعات و منابع بیشتری نسبت به کودکان تک زبانه در اختیار خواهد داشت؛ در نتیجه سبب خلاقیت بیشتر کودک خواهد شد.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

یادگیری زبان انگلیسی باعث می شود تا کودکان راحت تر با انیمیشن و بازی‌های انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دوره زبان انگلیسی فشرده

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تقویت زبان فرانسه

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

یادگیری زبان فرانسه از صفر

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، می تواند کمی مشکل و زمان بر باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که چون کودکان در آغاز مرحله یادگیری و آموزش هستند، باید آموزشی کاملا اصولی فرا گیرند؛ زیرا سبب طولانی تر شدن آموزش و دلسرد شدن آن ها از یادگیری می‌ شود. مهمترین عامل برای موفقیت کودکان در یادگیری زبان پیدا کردن روش ها و منابع مناسب به همراه تشویق کودک به ادامه یادگیری می باشد.

آموزش زبان انگلیسی با بازی کردن

آموزش زبان به کودکان، باید شاد و پر انرژی انجام شود؛ تا کودکان به یادگیری زبان مشتاق و علاقه مند شوند. آموزش با استفاده از بازی، می تواند بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان باشد. در بازی کردن، میتوان چندین بار یک کلمه یا جمله را تکرار کرد که سبب یادگیری ناخودآگاه کودک می گردد. الفبای انگلیسی، آموزش اعداد، اسم میوه ها و مواد غذایی و آموزش رنگ ها  و… می‌تواند بخشی از آموزش‌های اولیه باشد؛ که به وسیله بازی، آن ها را به کودکان آموزش داد.

آموزش زبان با شعر و موسیقی

وقتی که شما یک آهنگ یا ترانه را دوست دارید بارها آن را گوش می‌دهید و برایتان تکراری نمیشود؛ متن ترانه را حفظ می کنید و حتی آن را سال ها به خاطر دارید؛ در نتیجه می توانید از این موضوع، برای یادگیری زبان انگلیسی به کودک دلبندتان استفاده کنید. ریتم و موزون بودن آهنگ سبب علاقه مند شدن کودک به شنیدن آن می‌شود و حتی پس از چند بار شنیدن، سبب تکرار و زمزمه آن زیر لب می گردد و یادگیری نا خودآگاه آغاز می شود!

توجه داشته باشید، شعر و ریتمی که برای آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید محتوایب مناسب رده سنی کودک داشته باشد. مجموعه کتاب های back pack  با محیطی شاد و با استفاده از آهنگ و موسیقی در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۸ ساله و پایین تر استفاده می‌شوند.

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از انیمیشن ها

در این روش، کودک با دنیای رنگی و شاد کودکانه ارتباط برقرار می‌کند و لغات به کار برده شده در انیمیشن را در ذهن خود ثبت می کند. انیمیشن ها با توجه به رده سنی مخاطب خود، لغات مناسب را به کار می برند. البته در کنار این منبع آموزشی، باید یک منبع کامل تر نیز به کار برد؛ تا یادگیری زبان انگلیسی اصولی تر انجام گیرد.

برای مثال، در کودکان زیر ۵ سال، مجموعه کتاب Jolly phonics می تواند یک منبع عالی برای کودکان باشد؛ که با استفاده از ترسیم، نقاشی و رنگ آمیزی سبب یادگیری موثرتر کودک می‌شود. در واقع، استفاده از این کتاب‌ که مانند یک انیمیشن گویا عمل می‌کند، می‌تواند یکی از منابع مهم آموزش زبان انگلیسی برای کودکان باشد.

استفاده از تبلت یا لپ تاپ برای یادگیری زبان انگلیسی

در این روش، شما می توانید اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی مخصوص رده سنی کودکتان را دانلود کرده تا با استفاده از بازی ها و روش های خلاقانه، فرزند شما به یادگیری بیشتر زبان تشویق شود. این روش بیشتر برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله پیشنهاد شود؛ زیرا استفاده زیاد از ابزار دیجیتال در سنین کودکی، سبب منفعل شدن کودک می گردد.

اما سن ۱۲ سالگی آغاز نوجوانی و درک بیشتر فرزندتان است، در نتیجه می‌تواند استفاده از آن را مدیریت کند. در این روش، کودک می تواند موضوعات مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی سرچ کند؛ همچنین می‌تواند کتاب های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی دانلود نماید.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان روش های خاص خودش را دارد.

استفاده از تبلت یا لپ تاپ برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان ۱۲ ساله پیشنهاد شود.

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از فعالیت های روزانه

یک روش ساده و در عین حال پر بازده برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، استفاده از فعالیت‌های روزمره و اشیا موجود در منزل می‌باشد. برای مثال، وقتی کودکان در حال نقاشی کشیدن هستند، می‌توانید در مورد واژگان مربوط به رنگ ها  و اشکال هندسی با آن‌ها صحبت کنید.

همچنین می‌توانید با نام بردن اشیا منزل به انگلیسی از کودک بخواهید تا آن ها را پیدا کند. در این روش به دلیل به کار بردن حواس پنجگانه، سطح یادگیری کودکتان را بالا می برد و آموزش ها در حافظه بلند مدت آن‌ها باقی می‌ماند.

 

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

آموزش زبان با استفاده از داستان

یک روش دیگر در آموزش کودکان، خواندن داستان با زبان انگلیسی می‌باشد. همه کودکان و نوجوانان به داستان ها علاقه‌مند هستند و شما می‌توانید با استفاده از داستان هایی با متن ساده و گرامر روان، کودکانتان را با زبان انگلیسی، درگیر کنید. برای انگیزه بیشتر کودکتان برای شنیدن و یا خواندن داستان، شما باید کتاب های جدید و با موضوعاتی که به آن علاقه مند می‌باشد، استفاده کنید.

با استفاده از این روش در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۰ ساله می‌توانید، این داستان ها را به صورت یک نمایشنامه درآورده و آن را در خانه خود، اجرا کنید و تاثیر شگرف آن به دلیل درگیر کردن حواس پنجگانه، در یادگیری کودک مشاهده کنید.

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از دوره های ترمیک

علاوه بر آموزش های بالا می‌توانید کودک خود را به یک کلاس زبان بفرستید تا در دوره های ترمیک آموزش زبان شرکت کند. یک روش اصولی برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، آموزش توسط یک معلم می‌باشد و کودک از پایه، تمامی نکات و اصول یادگیری زبان را به صورت کامل فرا می‌گیرد.

آموزشگاه زبان حریری صادقی یک آموزشگاه زبان در کرج است برگزار کننده این دوره‌ها با استفاده از سری کتاب های back pack  می باشد و برای کودکان بالای ۵ سال، در شش سطح از سطوح مقدماتی تا سطوح پیشرفته به آموزش زبان آموز می پردازد و کودک  بعد از گذراندن ۱۸ ترم آموزشی، مدرک دوره ترمیک را کسب خواهد کرد.

آموزشگاه حریری برگزار کننده دوره های مختلف زبان از جمله دوره ی مکالمه زبان انگلیسی می باشد.

کلام آخر

در این مقاله، درمورد روش های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، صحبت کردیم و منابع مختلفی را برای یادگیری بهتر و راحت تر فرزندتان، عنوان کردیم. در دنیایی که ارتباطات نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یادگیری زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده است.

پس بهتر است کودکان در سنین پایین زبان بیاموزند؛ زیرا آثار یادگیری آن تا همیشه در زندگیشان، باقی می‌ماند. البته به شما تاکید می‌کنیم که در آموزش زبان به کودک به هیچ وجه او را تحت فشار قرار ندهید؛ و سعی کنید بر اساس میزان توانایی‌هایش از او انتظار داشته باشید.

یک فکر در مورد “آموزش زبان انگلیسی برای کودکان| بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

  1. حبیبه گفت:

    بهترین روش یا گیری برای کودکان آموزش های گروهی هست

  2. شروین گفت:

    با بازی خیلی خوب یاد میگیرن بچه ها
    مقاله تون عالی بود

  3. سوده گفت:

    آموزش زبان برای بچه ها بسیار با سرگرمی عالی میشه
    ممنون از شما

  4. خسروی گفت:

    عالی بود همراه با بازی خیلی بهتر بچه ها باد می گیرن

  5. نامی گفت:

    خیلی من با انیمیشن انگلیسیکار کردن با بچه ها موافق هستم

  6. شاهین گفت:

    مقاله مفید ی بود
    بچه ها خیلی با سرگرمی بهتر یاد میگیرن

  7. رضوی گفت:

    واقعا مقاله مفید و کاربردی بود
    سپاس

  8. مهین گفت:

    وب بود بچه ها اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند حتی زمانیکه انگلیسی رو خوب هم صحبت نمیکنن برای همین تریبون کمتره و پیشرفتشون خیلی بیشره

  9. ساره گفت:

    زبان انگلیسی برای کودکان یادگیری اش بسیار آسون میشه اگر بتونیم راهشو پیدا کنیم سپاس از مقاله خوبتون

  10. ساره گفت:

    زبان انگلیسی برای کودکان یادگیری اش بسیار آسون میشه اگر بتونیم راهشو پیدا کنیم سپاس از مقاله خوبتون
    خیلی هم االی

  11. نامی گفت:

    مقاله خوبی بود
    انیمیشن خیلی خوب میتونه جواب بده به یادگیری زبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *