دوره های کودکان

10 بازی برتر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بازی برای اموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار تاثیر گذار است.

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان یکی از بهترین ترفندهای آموزشی در کنار شرکت در دوره ترمیک کودکان است. یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از مطالعه روزانه و کتاب های مختلف، ممکن است خسته کننده باشد اما  با انتخاب شیوه های آموزشی جدید و متنوع، می توان یادگیری انگلیسی را آسان و لذت بخش کرد. در این مقاله به معرفی ۱۰ بازی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان مثل صندلی داغ، Hangman، جستجوی گنج، Stop، Pantomime  و… می پردازیم.

یادگیری کودک با استفاده از این روش سریع تر و راحت تر خواهد بود و موجب فعال تر شدن ذهن او می شود. اگر معلم هستید و می خواهید از بازی برای زبان آموزان خود استفاده کنید یا پدر و مادر خلاق و فعالی هستید و قصد تقویت زبان کودکتان را دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی از پایه برای بزرگسالان

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

یادگیری زبان فرانسه از صفر | گام به گام

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

 

 

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی

  • کودک با بازی کردن از یادگیری لذت خواهد برد.
  • اعتماد به نفس کودک برای پاسخگویی افزایش می یابد.
  • استفاده از بازی های گروهی زبان آموزان را ترغیب به صحبت و رقابت می کند.
  • ترس از اشتباه کردن در کودک کاهش می یابد.
  • مهارت های ارتباطی کودکان افزایش می یابد.
  • در یادگیری از طریق بازی می توان مهارت های چهارگانه زبان را ادغام و در نتیجه تقویت کرد.

در ادامه به معرفی ۱۰ بازی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان می پردازیم:

 

1. بازی صندلی داغ  (Hot Seat)

صندلی داغ یک بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که بسیار هیجان بوده و می توان آن را به روش های مختلفی انجام داد. یک صندلی خاص را در وسط کلاس قرار دهید و یک زبان آموز را با قرعه کشی انتخاب کنید و رو به روی بچه ها بر روی آن بنشانید. برای جلوگیری از همهمه و اتلاف وقت، از قبل تعدادی سوال را آماده کنید و به هر دانش آموز یک سوال بدهید تا از شخص روی صندلی بپرسند و او نیز باید به تمامی سوال ها پاسخ دهد.

روش دیگر این است که زبان آموز را بر روی صندلی و پشت به تخته و رو به روی سایرین بنشانید. سپس عبارت یا کلمه ای را بر روی تابلو بنویسید و از سایر بچه ها بخواهید تا با مثال یا توصیف کلمه و عبارت، او را راهنمایی کنند تا کلمه را حدس بزند.

یک روش دیگر تمرین فوق العاده ای برای تقویت واژگان، گرامر، جمله سازی و شیوه سوال پرسیدن برای زبان آموزان است. در این بازی چند موضوع را روی کاغذ بنویسید و از زبان آموزی که روی صندلی نشسته بخواهید تا یکی از برگه ها را انتخاب کند و دیگران درباره آن موضوع از کودک سوال بپرسند.

2. بازی جستجوی گنج

بازی جستجوی گنج عالی ترین بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است؛ زیرا به کودک در تفسیر زبان و ادراک کمک می کند. سطح دشواری درک سرنخ های این بازی بر حسب سن کودکان متغیر است. برای این بازی به تعدادی خوراکی نیاز دارید که باید به عنوان گنج پنهان شوند و همچنین به تکه های کاغذ نیاز دارید تا روی آن ها سرنخ هایی در جهت پیدا کردن گنج ها بنویسید.

ابتدا این خوراکی ها را در گوشه و کنارهای کلاس یا خانه پنهان کنید سپس اولین سرنخ را شرح دهید تا کودکان به سراغ باقی آن ها بروند و گنج ها را پیدا کنند.

3. بازی توپ و کلمه (توپ سوالی)

برای انجام این بازی باید کودکان یک حلقه تشکیل بدهند و بنشینند. سپس یک توپ را به دست یکی از کودک ها بدهید و از او بخواهید نام یک رنگ، میوه، شهر، یا حیوان را بگوید و توپ را به نفر بعدی بدهد. هر یک از کودکان که نتوانند کلمه ای مرتبط با موضوع را عنوان کنند از بازی خارج می شوند. هر قدر تعداد شرکت کنندگان در این بازی بیشتر باشد بازی جذاب تری خواهید داشت.

اگر کودکان هنوز کلمات زیادی یاد نگرفته اند می توانید به جای یک موضوع، چند موضوع را انتخاب کنید. این بازی برای دانش آموزانی که در سطوح بالاتر هستند باید با سخت گیری بیشتری انجام شود.

بازی برای اموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار تاثیر گذار است.

توپ سوالی بهترین و هیجان انگیزترین بازی برای آموزش زبان به کودکان است.

4. بازی Stop

بازی Stop جز بهترین بازی های لیست بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان قرار می گیرد. طراحی بازی استاپ همانند بازی اسم و فامیل می باشد و تفاوت آن تغییر قوانین بازی بر اساس سطح زبان آموزان است. یک روش این بازی برای زبان آموزان با سطوح پایین این است که از آن ها بخواهید ۵ کلمه با حرف ابتدایی M بنویسند. هرکس این کار را زودتر از همه انجام داد با صدایی بلند بگوید Stop! و بقیه زبان آموزان باید ننوشتن را متوقف کنند.

در سطوح بالاتر می توان برای زبان آموزان دسته بندی های مختلفی مثل کشور، میوه، رنگ، شهر و… مشخص کرد و از آن ها خواست برای هرکدام از دسته بندی ها یک کلمه با یک حرف خاص بنویسند. این بازی جذاب حافظه زبان آموزان را به چالش می کشد. شیوه امتیازدهی در این بازی همانند اسم و فامیل است که بر اساس تعداد کلمات و تکراری بودن یا نبودن آن ها با دیگران می باشد و به هر فرد یک تا دو امتیاز می رسد. در انتهای بازی هرکس که امتیاز بیشتری بگیرد برنده خواهد بود.

5. بازی پانتومیم

یکی از بازی های پرطرفدار در کودکان و بزرگسالان پانتومیم می باشد. برای انجام این بازی دو گروه تشکیل دهید و به هر یک از کودکان تیم مقابل کلمه ای انگلیسی بگویید تا در مقابل اعضای تیم خود بدون حرف زدن و با حرکات بدن و ایما و اشاره اجرا کند. گروهی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده خواهد بود.

6. بازی ماهیگیری کلمات

یک بازی سرگرم کننده برای آموزش کلمات جدید، افزایش دایره لغات و آشنایی با متضاد و مترادف کلمات، بازی ماهیگیری می باشد. برای انجام این بازی با مقواهای رنگی چند ماهی با شکل و رنگ های متفاوت درست کنید. سپس روی تمام ماهی ها یک کلمه بنویسید و به هریک از آن ها یک گیره کاغذ وصل کنید. سپس یک آهن ربا را با نخ به قاشق چوبی متصل کنید؛ به گونه ای که مثل یک قلاب ماهی گیری به نظر برسد.

حال کلماتی متضاد یا مترادف کلمات نوشته شده بر روی ماهی ها را با صدای بلند برای یک زبان آموز بخوانید تا ماهی مرتبط با آن کلمات را صید کند. این روش اشتیاق کودکان به آموزش را چند برابر می کند و اضطراب آن ها را در زمان پاسخگویی به سوالات کم می کند.

7. بازی حافظه

این بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار ساده است اما حافظه زبان آموزان را به چالش می کشد. در این بازی تعداد مشخصی از اشیا مختلف کلاس را جمع آوری کنید و در مدت زمان کوتاهی به زبان آموزان فرصت دهید تا آن اشیا را به خاطر بسپارند. سپس از آن ها بخواهید نام انگلیسی هر تعداد از اشیا را که در خاطرشان مانده بنویسند.

در پایان زبان آموزی که بیشترین کلمه صحیح را بنویسد برنده خواهد بود. در این بازی در کنار مرور کلمات و به خاطر سپاری آن ها، نحوه نوشتن کلمات نیز تمرین می شود و مهارت نوشتاری کودک تقویت می شود.

8. بازی حدس با چشم بند

در این بازی اشیا تصادفی مثل اسباب بازی، کتاب، مدادرنگی، جامدادی و وسایلی از این قبیل را روی میز بچینید. سپس چشمان کودک را با دستمال ببندید و از او بخواهید اشیا روی میز را لمس کند و اسمشان را با صدای بلند به انگلیسی بیان کند. شما می توانید از کودک بخواهید تا حروف تشکیل دهنده کلمه را هجی کند.

هر پاسخ درست کودک منجر به کسب یک امتیاز برای او می شود و هر کودکی که بیشترین امتیاز را کسب کند برنده خواهد شد. این بازی به تقویت مهارت نوشتاری کودک بسیار کمک می کند.

9. بازی کلمه سازی

در این بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید تمام حروف الفبای انگلیسی را بر روی مقواهای رنگی یادداشت کنید و به صورت پراکنده بر روی میز قرار دهید. سپس از زبان آموز بخواهید تا تعدادی از کارت ها را انتخاب کند و با حروفی که در دست دارد، کلمات مختلفی تشکیل دهد. بهتر است حروف را در تعداد بیشتری تهیه کنید. در نهایت کودکی که بیش از سایرین کلمه بسازد برنده بازی است.

بازی برای اموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار تاثیر گذار است.

در بازی کلمه سازی کودک باید با استفاده از حروف روی میز کلمه های جدید بسازد.

10. بازی بیست سوالی

بیست سوالی یک بازی جذاب است که طی آن باید یک کودک را انتخاب کنید تا یک کلمه را در نظر بگیرد یا اینکه خود شما کلمه ای به او پیشنهاد دهید. سایر کودکان باید با پرسیدن ۲۰ سوال کلمه مورد نظر را حدس بزنند. این بازی منجر به افزایش دایره واژگان کودک در موضوعات مختلف می شود و نحوه صحیح سوال پرسیدن را به او می آموزد. بازی بیست سوالی مهارت شنیداری و گفتاری زبان آموزان را به خوبی تقویت می کند.

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

جمع بندی

در این مقاله ۱۰ بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان معرفی کردیم  و مزایا به کار گیری این روش را بررسی نمودیم. تمامی این بازی ها بدون ایجاد خستگی و دلزدگی در کودک منجر به یادگیری هرچه بهتر او خواهند شد. شما می توانید بر اساس سن و سطح کودکان در این بازی ها تغییراتی ایجاد کنید. توجه کنید که هرچند بازی ها یک ابزار قدرتمند در آموزش زبان هستند؛ اما نمی توان از آن ها به تنهایی برای یادگیری زبان استفاده کرد.

پیشنهاد می کنیم مقالات آموزش زبان انگلیسی برای کودکان و آموزش زبان انگلیسی از پایه را مطالعه کنید.

یک فکر در مورد “10 بازی برتر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

  1. شکوفه گذار گفت:

    موسسه حریری از بهترین اساتید کودکان رو داره
    من تجریش کردم
    ممنون از شما

  2. تینا گفت:

    برای کودکان بود مقاله و بسیار مفید
    ممنون

  3. مینا گفت:

    دوره کودکان در حریری چطور هست؟

  4. رکسانا گفت:

    خیلی هم عالی مقاله خوبی بود

  5. نرگس گفت:

    دوره کودکان دوره حساسیت ولی من تعریف موسسه شما رو زیاد شنیدم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *