دوره های زبان آلمانی

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل چیست؟

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل چیست؟ آلمانی یکی از پرگویشور ترین زبان های دنیاست و تمایل افراد برای یادگیری آن بیش از گذشته شده است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف اعم مشغله کاری و تحصیلی وقت چندانی برای شرکت در دوره زبان آلمانی ندارند و ترجیح می دهند به صورت خودآموز در منزل به یادگیری این زبان بپردازند.

 

درصورتیکه قصد یادگیری زبان آلمانی در منزل را دارید می توانید از پادکست ها، فیلم، کتاب ها ، اپلیکیشن های آموزشی و… استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم به صورت عمیق تری به بررسی روش های یادگیری زبان آلمانی در منزل بپردازیم.

 

چرا زبان آلمانی را برای یادگیری انتخاب کرده اید؟

اولین قدم در شروع مسیر یادگیری هر زبانی این است که بدانید چرا این زبان را برای یادگیری انتخاب کرده اید و هدفتان از تسلط بر آن چیست؟ این دلیل بر انگیزه شما تاثیر مثبت می گذارد و به برنامه ریزی صحیح برای یادگیری نیز کمک می کند. برای مثال:

  • قصد مهاجرت دارید؟
  • قصد شرکت در یکی از آزمون های آلمانی را دارید؟
  • به زبان و فرهنگ آلمانی علاقه مندید؟
  • قصد سفر به آلمان را دارید؟
  • شغلتان با آلمانی زبان ها مرتبط است؟
  • می خواهید منابع آلمانی مثل ادبیات، فلسفه و… را مطالعه کنید؟
  • و…

 

ممکن است بر اساس دلیل و هدفتان، زمانبندی متفاوتی داشته باشید. همچنین با مشخص کردن هدف و تعیین زمان مشخص برای یادگیری، مسیر یادگیری زبان آلمانی را منظم تر و با انگیزه تر ادامه می دهید.

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل با ۱۰ قدم

اگر زبان آلمانی را از صفر شروع می کنید باید صبر و پشتکار داشته باشید. به طور کلی یادگیری زبان آلمانی در منزل به صورت مرحله به مرحله خواهد بود. یادگیری این زبان که تفاوت های زیادی با زبان ما دارد، کمی زمان بر است. در صورتیکه سعی کنید در انجام این مراحل متعهد و منظم باشید؛ حدود ۱ تا ۲ سال زمان لازم دارید تا به سطح قابل قبولی از زبان آلمانی برسید.

1. الفبای آلمانی را یاد بگیرید

برای شروع بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل، ابتدا باید به یادگیری حروف الفبا بپردازید. زبان آلمانی دارای ۲۶ حرف است که با زبان انگلیسی مشترک است؛ اما چند حرف آن در تلفظ و نوشتار متفاوت هستند. در ادامه الفبای زبان آلمانی به همراه تلفظ هر حرف آورده شده است:

A- آ (Ah)

B- ب (Bay)

C- تس (Tsay)

D- د (Day)

E- ا (Ay)

F- ف (Eff)‌

G- گ (Gay)

H- ها (Hah)

I- ای (Ee)

J- یوت (Yot)

K- کا (Kah)

L- ال (Ell)

M- ام (Emm)

N- ان (Enn)

O- او (Oo)

P- پ (Pay)

Q- کو (Koo)

R- ار (Err)

S- اس (Ess)

T- ته (Tay)

U- او (Oo)

F- فاو (Fov)

W- و (Way)

X- ایکس (Iks)

Y- ایگریک (Ee-grek)

Z- زت (Tsett)

در این زبان زمانی که یادگیری را با حروف الفبا شروع می کنید، کار ساده تری دارید؛ زیرا آواهای این زبان با قاعده هستند. توجه کنید که ممکن است زمانی که دو حرف کنار یک دیگر قرار می گیرند، صدایی متفاوت ایجاد کند و شما با یادگیری قواعد و اصول تلفظ می توانید هر کلمه جدیدی را تلفظ کنید.

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل چیست؟

برای شروع بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل، ابتدا باید به یادگیری حروف الفبا بپردازید.

2. عبارات و کلمات پرکاربرد آلمانی را یاد بگیرید

یادگیری کلمات و عبارات پرکاربرد اهمیت ویژه ای دارد و می تواند به شما در برقراری ارتباط با افراد آلمانی زبان کمک کند. با یادگیری عبارات پرکاربرد شما می توانید در در سفرها، تحصیل، کسب و کار و… موفق عمل کنید و محیط را بهتر درک کنید.

 

این عبارات فرآیند یادگیری زبان آلمانی را آسان تر می کنند و با استفاده از آن ها می توانید در موقعیت های مختلف مثل هنگام سفارش غذا، فرودگاه و…  نیاز های خود را برطرف کنید. انجام این کار بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل است.

 

برای مثال:

  • بله و خیر:

Ja/ Nein

  • سلام کردن:

Hallo/ Tag/ Servus

  • احوال پرسی:

حال شما چطور است؟= Wie geht es Inhen?

  • راه های درخواست و تشکر:

لطفا= Bitte

  • روش های عذرخواهی:

ببخشید= Entschuldigen Sie

3. واژه های بیشتری یاد بگیرید

برای تسلط بهتر به این زبان باید کلمات ساده تر و پرکاربرد تر را یاد بگیرید. سعی کنید هر کلمه جدیدی که با آن مواجه می شوید را یادداشت کنید و به طور مداوم مرور کنید تا در ذهنتان ثبت شود. دقت کنید حین یادگیری، باید نقش واژه ها مثل اسم، فعل، قید و صفت را نیز یاد بگیرید.

 

می توانید این کلمات را در قسمت های پر رفت و آمد خانه بچسبانید تا جلوی چشمتان باشند. مثلا می توانید چند کلمه را یادداشت کنید و روی در یخچال و یا روی آینه روشویی بچسبانید و از زمان خود به طور بهینه استفاده کنید و کلمات را مطالعه کنید.

4. جمله سازی کنید

پس از آشنایی با چند فعل و اسم، آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید و جمله بسازید. با انجام این کار و بررسی صحیح بودن جملات ساخته شده، با گرامر و ساختار جملات زبان آلمانی آشنا می شوید. دقت کنید که هر چه سریع تر شروع به جمله سازی کنید و منتظر نباشید تا کلمات زیادتری یاد بگیرید.

5. فیلم های آلمانی ببینید

تماشای فیلم های زبان اصلی آلمانی یک گام از بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل است. تماشای فیلم موجب تقویت مهارت شنیداری شما شده و کمک می کند تا با لهجه، تلفظ و روش صحیح استفاده از کلمات آشنا شوید.

 

همچنین موجب افزایش دایره لغات، آشنایی با اصطلاحات و عبارات کاربردی می شود. استفاده از این روش علاوه بر لذت بردن از تماشای فیلم و تقویت زبان آلمانی، شما را با فرهنگ و آداب و رسوم کشور آلمان آشنا می کند.

6. خود را با زبان آلمانی درگیر کنید

سعی کنید کارهایی که در طول روز انجام می دهید را به زبان آلمانی بگویید. لیست خرید خود را به آلمانی بنویسید. زبان گوشی خود را به آلمانی تغییر دهید. اسم هر شی موجود در خانه تان را روی کاغذی بنویسید و روی آن بچسبانید. یک دفتر خاطرات به زبان آلمانی داشته باشید و‌…

7. به پادکست های آلمانی گوش بدهید

گوش دادن به پادکست ها بهترین روش برای یادگیری زبان آلمانی در منزل است. استفاده از پادکست ها مزایای زیادی دارد:

 

  • مهارت شنیداری و درک مطلب شما تقویت می شود و به شما کمک می کند تا با تلفظ و لهجه زبان آلمانی آشنا شوید.
  • پادکست ها شامل لغات، اصطلاحات و عبارات جدید و مختلف هستند که با گوش دادن به آن ها دایره لغات شما افزایش می یابد و می توانید از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.
  • می توانید تلفظ و لهجه خود را بهبود بخشید و به نحو صحیح صحبت کنید.

8. از اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزش زبان آلمانی استفاده کنید

در کنار مطالعه منظم و تمرین روزانه می توانید از اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی استفاده کنید. استفاده از اپلیکیشن ها در زمان های مرده، مثل زمانی که در اتوبوس هستید و یا در مطب دکتر حضور دارید بسیار مفید است. چند مورد از اپلیکیشن هایی که منبع خوبی برای یادگیری آلمانی هستند عبارتند از:

 

  • Duolingo
  • FluentU
  • Memrise
  • DROPS

    بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل چیست؟

    در کنار مطالعه منظم و تمرین روزانه می توانید از اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی استفاده کنید.

9. از ویدیوهای آموزشی یوتیوب استفاده کنید

یوتیوب یک منبع به روز، عالی و رایگان برای یادگیری زبان آلمانی است. این ویدیوها با ساختار منظم، مدت زمان کوتاه و تقسیم شدن آموزش ها در تعداد جلسات بیشتر، از خستگی شما جلوگیری می کند. تعدادی از بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی عبارتند از:

 

  • Learn German
  • Learn German with Herr Antrim
  • Learn German with Jenny
  • Easy German
  • Get Germanuzed

10. با افراد آلمانی زبان و یا افراد علاقمند به این زبان در تعامل باشید

در آخرین قدم از بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل بهتر است با آلمانی زبان ها صحبت کنید. پیدا کردن دوست در هرجای دنیا، اصلا کار مشکلی نیست. با استفاده از اینترنت و اپلیکیشن های تعاملی مثل Hellotalk  می توانید با دوستان آلمانی زبان خود گپ بزنید و مهارت مکالمه خود را تقویت کنید.

جمع بندی

در این مقاله ۱۰ گام از بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل را شرح دادیم. همه این ۱۰ مورد زمانی تاثیر گذارند که آن ها را پیوسته و منظم انجام دهید. به این نکته توجه کنید شما باید خود را مجبور کنید که به آلمانی حرف بزنید و از اشتباه کردن نترسید!

شما می توانید مقاله آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا را مطالعه فرمایید.

یک فکر در مورد “بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

  1. Hamravand گفت:

    بسیار مطلب خوبی بود، بیشتر از زبان آلمانی لطفاً مقاله بذارید
    کلاس های عمومی آلمانی سطح پایه کی شروع میشن؟ ممنون میشم بفرمایید

  2. Mek گفت:

    توضیحات شما جامعه سایت خوبی دارین

  3. نیکو علوی گفت:

    مدرس های صادقی حریری فقط مرسیییی

  4. Ali گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفید ی بود

  5. شیوا گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون

  6. مهشید گفت:

    خیلی هم عالیییییی ، لطفا اطلاعات زبان آلمانی و دوره هاتون رو هم بنویسین مرسی از شما

  7. ثریا بیمدار گفت:

    از آلمانی بیشتر بگین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *