دوره های مکالمه

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؟ امروزه یادگیری زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان رایج دنیا یکی از دغدغه های افراد می‌باشد و همه به دنبال یادگیری سریع و پیدا کردن بهترین روش های آموزش زبان هستند!

باید بدانید که بهترین روش برای هر شخص متفاوت است؛ زیرا فرآیند یادگیری نیز، در افراد متفاوت خواهد بود. برای یادگیری زبان انگلیسی، باید بر ۴ مهارت  listening، speaking، writing و readig تسلط داشته باشید. در این مقاله قصد داریم، شما را با کاربردی ترین تکنیک‌های یادگیری و تقویت این ۴ مهارت آشنا کنیم.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دوره مکالمه زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دوره زبان انگلیسی فشرده

تقویت زبان فرانسه

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

 

 

1. اولین قدم تعیین هدف!

دلیل و هدف شما برای یادگیری زبان انگلیسی، بسیار اهمیت دارد. در واقع همین هدف، مشوق اصلی شما، برای ادامه یادگیری خواهد بود. شما باید اهداف خود را واضح و روشن بیان کنید؛ به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  • قصد دارم، ظرف ۴ ماه آینده همه فیلم‌های زبان انگلیسی را بدون زیرنویس، درک و تماشا کنم!
  • می خواهم ظرف ۶ ماه آینده بتوانم، اخبار روزنامه گاردین را بخوانم و بفهمم.
  • قصد دارم با مطالعه انگلیسی در طول ۱ سال آینده، در آزمون آیلتس نمره ۷ بگیرم.

با مشخص کردن زمان، توانایی برنامه ریزی دارید  و می توانید کنترل بیشتری بر روی آینده داشته باشید.

2. هماهنگی ذهن و زبانتان را افزایش دهید.

برای این کار، ‌می‌توانید هر آنچه را که می‌بینید به انگلیسی به زبان بیاورید یا کار های روزانه خود را به زبان انگلیسی بیان کنید. شاید این جملات در ابتدا ساده به نظر برسند، اما با بیان کردن دیده ها به مرور ذهن و زبان با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. در واقع بعد از مدتی، متوجه می‌شوید که دیگر زبان جملات را در ذهن خود، ترجمه نمی‌کنید و به راحتی آن‌ها را به زبان می‌آورید.

3. خود را با زبان انگلیسی درگیر کنید.

  • یک دفترچه خاطرات به زبان انگلیسی داشته باشید و خاطرات خود را در آن بنویسید.
  • با موسیقی و شعر همخوانی کنید.
  • یک وبلاگ با زبان انگلیسی بسازید و مطالب مختلفی را در آن به اشتراک بگذارید.
  • با خود در آینه صحبت کنید.
  • دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید و با آن‌ها مکالمه داشته باشید.
  • زبان تلفن همراه خود را به انگلیسی تغییر دهید.

4. کتاب ، مجله و روزنامه بخوانید.

مطالعه و درک مطلب، یکی از اصلی ترین راه های یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد. در این روش شما می‌توانید کتاب و یا موضوعات مورد علاقه خود را مطالعه کنید. در مطالعه کتاب کلمات را با دقت تلفظ کنید و اگر به لغت ناآشنایی برخوردید، حتما معنی آن را در دیکشنری پیدا کنید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی را با ما بیاموزید.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای هر شخص متفاوت است.

5. تمرین مستمر روزانه داشته باشید.

تمرین مداوم می تواند، بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی و هر زبان دیگری باشد. هر روز در یک زمانبندی مشخص به مطالعه اختصاصی زبان انگلیسی بپردازید . روزانه و مستمر بودن تمرین، به مرور به عادت تبدیل می شود؛ در نتیجه انگیزه شما برای انجام آن بیشتر خواهد شد.

در تمرین، برای هر ۴ مهارت زبان، زمان بگذارید؛ برای مثال، قدری از زمان خود را برای تمرین مکالمات ساده و روزمره، صرف کنید. سپس، مدتی از زمان تمرین را برای خواندن متون، کتاب ها و مجلات صرف کنید؛ بعد از آن می‌توانید مکالمات روزمره و ساده انگلیسی زبان را با خود تمرین کنید و در نهایت، زمانی را به گوش دادن مکالمات انگلیسی، اختصاص دهید. انجام دادن این تمرین‌ها، ترتیب خاصی ندارد؛ اما برای زمانبندی تمرین روزانه، ساعات مطالعه ثابتی در نظر بگیرید.

6. از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

این اپلیکیشن ها علاوه بر ایجاد فضایی جالب و جذاب برای یادگیری، در هر مکان و زمانی قابل استفاده می باشند. در آموزش آن ها از صدا، تصویر و ویدئو استفاده می شود که سبب ثبت مطالب در حافظه بلند مدت می‌شد؛ همچنین از لحاظ اقتصادی نیز، مقرون به صرفه است؛ زیرا این اپلیکیشن‌ها، هم به صورت رایگان و هم با خرید درون برنامه ای برای یادگیری زبان آموزان ارائه شده اند.

7. به خلاصه نویسی مطالب بپردازید.

این روش به دلیل اهمیت بالای آن می‌تواند بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی باشد؛ شما پس از مطالعه چند پاراگراف از یک مطلب، آن را در چند خط، خلاصه می نمایید؛ در این روش توانایی درک شما از مطلب، افزایش می‌یابد.

8. کتاب و مجلات انگلیسی مطالعه کنید.

یکی از راه های دیگر یادگیری و تقویت زبان، مطالعه منابع مختلف می‌باشد؛ بهتر است در زمینه هایی که به آن علاقه مند هستید به مطالعه بپردازید. اگر فکر می کنید سطح کتاب ها از سطح زبان شما بالاتر است، می‌توانید از کتاب‌های کودکان استفاده کنید؛ در این کتاب‌ها از اصطلاحات ساده‌تری استفاده شده است و گرامر به کار برده شده در آن ها، پیچیده نیست.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

افراد زیادی وجود دارند که به دلیل مشغله های زندگی، زمان کافی برای شرکت در کلاس زبان، ندارند؛ اما به زبان انگلیسی علاقه مند هستند. این افراد اگر نسبت به یادگیری انگیزه، علاقه و تعهد داشته باشند، همه ی روش های گفته شده در بالا برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل نیز مفید می‌باشد. به طور کلی بهترین روش  یادگیری زبان انگلیسی در منزل، دو روش زیر می باشد:

  1. یادگیری به صورت خود آموزی
  2. شرکت در دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

بهترین منبع برای خودآموزی زبان انگلیسی، اینترنت می باشد و در هر زمان و مکانی در دسترس شماست. با استفاده از اینترنت شما می‌توانید کتاب های زبان انگلیسی مناسب و همچنین اپلیکیشن های آموزش زبان را دانلود کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید ویدیو‌های آموزشی زبان را در یوتوب، مشاهده کنید. با استفاده از اینترنت، می‌توانید در تست‌های آنلاین شرکت کنید تا سطح زبان خود را محک بزنید.

 

تماشای سریال وفیلم های زبان انگلیسی، مانند یک معلم خصوصی عمل می‌کند. شما می‌توانید برای درک بهتر مکالمات، هنگام تماشای فیلم از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید؛ تا علاوه بر تلفظ با املای جملات نیز، آشنا شوید و هم‌زمان دو مهارت listening و reading  خود را تقویت کنید.

 

دوره های آموزش آنلاین زبان نیز، محدودیت های مکانی را برطرف می‌کند و شما می‌توانید به راحتی خانه بنشینید و آموزش‌های زبان انگلیسی را فرا بگیرید؛ همچنین به دلیل در دسترس بودن در هر مکانی، در وقت شما صرفه جویی می‌شود. این دوره‌ها می‌توانند مقرون به صرفه، باشند؛ در واقع، اگر بخواهید دوره آموزشی را در کلاس‌های حضوری بگذرانید، باید مبلغ بالاتری نسبت به دوره های آنلاین، پرداخت کنید.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی تمرین و ممارست است.

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است.

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

یادگیری زبان فرانسه از صفر

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

برای شروع زبان انگلیسی هیچ گاه دیر نیست و هرگاه ماهی را از آب بگیرید تازه است! برای متوجه شدن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان، باید بر اساس فرآیند یادگیریتان عمل کنید و ببینید در کدام یک از ۴ مهارت اصلی زبان، یادگیری بیشتری دارید و از نقطه قوت خود، شروع به یادگیری زبان نمایید.

شما باید برای یادگیری زبان از منابع مفید، استفاده کنید تا زمان و انرژی خود را برای برداشتن گام‌های بیشتر و سریع‌تر به سمت یادگیری زبان انگلیسی ذخیره کنید. شاید بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان، یاد گرفتن عبارت به جای کلمه باشد؛ که سبب افزایش سرعت یادگیری آن‌ها می شود. بهتر است به جای صرف زمان برای حفظ کردن واژگان، جملاتی را فرا بگیرید که استفاده آن در مکالمات روزمره مورد نیاز می‌باشد.

 

برای یادگیری زبان انگلیسی بزگسالان، منابع متعددی وجود دارد که پیشنهاد می‌شود از مجموعه کتاب های Qskills for succes  listening & speaking استفاده کنید؛ که مجموعه ای قدرتمند با آموزش های طبقه بندی شده در شش سطح، می‌باشد و به آموزش مهارت‌های شنیداری و مکالمه می‌پردازد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به مقاله بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان مراجعه کنید.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

بهترین زمان یادگیری انواع زبان، سنین کودکی می‌باشد؛ البته آموزش زبان انگلیسی به کودکان، می‌تواند کمی مشکل و زمان‌بر باشد؛ در نتیجه باید روش‌ها و منابع یادگیری زبان، به صورت خلاقانه و مناسبی به کار برد تا نسبت به یادگیری، مشتاق شوند. برای اینکه سطح یادگیری کودکان بالاتر برود، باید از روش‌هایی استفاده شود که حواس پنجگانه کودکان را درگیر کند.

 

یکی از این روش‌ها، آموزش زبان انگلیسی بوسیله بازی است. بازی‌ها، راهی لذت بخش برای یادگیری هستند، که می‌توانند بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان باشند. آموزش توسط آهنگ و شعر نیز، تاثیر بسیار مثبتی در قرار گیری مطالب در حافظه بلند مدت کودک دارد. یکی دیگر از روش‌ها استفاده از انیمیشن‌های زبان انگلیسی، با توجه به رده سنی کودکان می‌باشد.

 

کتاب های آموزشی زیادی برای رده سنی کودکان وجود دارد، که به شما پیشنهاد می کنیم کتاب های jolly phonics  و backpack را به دلیل محتوای شاد و خلاقانه برای کودکان خود، انتخاب کنید تا با استفاده از شعر، بازی و تمرین های جالب نسبت به یادگیری زبان انگلیسی علاقمند تر شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب ها، می‌توانید به مقاله بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان مراجعه فرمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله، درباره بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی، ۸ روش را عنوان کردیم؛ همچنین بهترین روش های یادگیری زبان برای بزرگسالان و کودکان را به اختصار، بررسی کردیم و منابع مهمی از جمله کتاب های jolly phonics ، backpack و Qskills for succes listening & speaking را به شما معرفی کردیم که این کتاب ها به صورت کاربردی و جذاب، توسط آموزشگاه زبان صادقی حریری در دوره های مختلف مانند دوره ی مکالمه زبان انگلیسی تدریس می شوند و شما‌ می‌توانید با شرکت در کلاسهای این آموزشگاه زبان در کرج جهت یادگیری بهتر زبان انگلیسی، گام بردارید.

یک فکر در مورد “بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

  1. فریدونی گفت:

    اولین قدم یادگیری شرکت در یک اموزشگاه ربان معتبر هست
    حریری اولین انتخاب است همیشه

  2. نسیم گفت:

    بسیار جذاب
    مهم‌ترین عنصر یادگیری شنیدن و صحبت کردن حتی به اشتباه هست

  3. راحله گفت:

    کودکان با بازی بهتر زبان را یادمیگیرند

  4. رمضانی گفت:

    مقاله خوبی بود
    بادگیری برای کودکان خیلی ساده تره با فیلم و موسیقی خصوصا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *