آموزش زبان انگلیسی کودکان, دوره های کودکان

روش ها و راه های آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

در این تصویر که بصورت انیمیشنی می باشد حیوانات با حروف الفبای متناظر انگلیسی نقاشی کشده شده است. جوجه تیغی ، شیر و ...

اولین قدم در آموزش حروف الفبا انگلیسی به کودکان ، شناختن حروف الفبای این زبان است. الفبای انگلیسی مجموعه‌ای از 26 حرف است که برای نوشتن و خواندن زبان انگلیسی استفاده می‌شود. این حروف شامل حروف بزرگ و کوچک A تا Z است. الفبای انگلیسی برای نامگذاری اشیا، افراد، مکان‌ها و سایر موارد در زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد. در این مقاله سعی داریم ترتیب الفبای زبان انگلیسی و حروف بزرگ و کوچک آن و چگونگی تلفظ حروف الفبای انگلیسی را شرح دهیم . معلمان و والدین عزیز که قصد دارند حروف الفبای انگلیسی را به بهترین نحو ممکن به بچه ها آموزش دهند، با من همراه باشید تا از روش های  آموزش الفبای انگلیسی برای کودکان و پایه هفتمی ها مطلع شویم.

الفبای انگلیسی:

قبل از اینکه به سراغ روش های آموزش حروف الفبای زبان انگلیسی برای کودکان برویم، می خواهیم با هم تمامی حروف الفبای زبان انگلیسی را یکجا ببینیم.یکی از چالش های آموزش الفبای زبان انگلیسی برای کودکان، شناسایی حروف کوچک و بزرگ است، که در ادامه به تفکیک آنها می پردازیم.  ترتیب الفبای انگلیسی به صورت زیر است:

A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z

تمامی حروف بزرگ زبان انگلیسی بصورت نقاشی و شکلک حیوانات جهت درک بهتر کودکان در این تصویر دیده می شود.

چند روش سرگرم کننده برای آموزش الفبای انگلیسی به کودکان تا پایه هفتم

1
ترانه حروف الفبا:

از یک ترانه جذاب و ریتمیک برای یادگیری حروف الفبا استفاده کنید. با خواندن ترانه و همراهی با حرکات بدن، کودکان حروف را به صورت بصری و کاربردی یاد می‌گیرند.

2
فلش کارت‌:

روی هر کارت یک حرف از الفبا قرار دارد. با بازی کردن با این کارت‌ها و تشخیص حرف‌ها، کودکان حروف را به ترتیب و با شکل درست آن یاد می‌گیرند.

3
ترسیم حروف:

حروف را روی کاغذ بنویسید و از کودک بخواهید با قلم رنگی یا مداد رنگی آن‌ها را رنگ کند. این کار به کودکان کمک می‌کند تا به صورت بصری و تکرار، حروف را یاد بگیرند.

4
بازی کلمات حروف الفبا:

بازی کنید و کلماتی را با استفاده از حروف الفبا بسازید. به عنوان مثال، با در نظر گرفتن یک حرف مشخص، کلماتی که با آن حرف شروع می‌شوند را بسازید.

5
بازی ترتیب حروف:

حروف را به صورت تصادفی بر روی کاغذ مینویسید و سپس از کودک بخواهید با ترتیب درست آنها را مرتب کند.

چند بازی سرگرم کننده برای آموزش حروف الفبا

درادامه چند بازی سرگرم کننده را آموزش می‌دهیم که در یادگیری حروف الفبا برای کودکان بسیار مفید است:

1

کیف های حروف الفبا درست کنید:

می‌توانید از یک کیف یا یک زیپ کیپ استفاده کنید. حروف را روی تکه‌های کاغذ یا حروف آهنربایی، بنویسید و آنها را در کیف قرار دهید. سپس کیف را با برنج یا جو پر کنید و آن را تکان دهید. سپس از کودکانتان بخواهید که لابه‌لای برنج به دنبال حروف بگردند. زمانی که یک حرف را پیدا کرد، آن حرف را روی کاغذ بنویسد و در آخر تمام حروف را بخواند. این روش، علاوه بر اینکه سرگرم‌کننده است، به کودکان کمک می‌کند تا حروف الفبا را تشخیص دهند و حروف را به ترتیب بیان کند.

عکسی شامل یک کیف برنج و حروف الفبای انگلیسی داخلش برای آموزش بهتر کودکان
2

نوشتن حروف روی فوم اصلاح:

فوم اصلاح را بر روی یک سطح صاف مانند میز یا سینی اسپری کنید. سپس از کودک خود بخواهید تا حروف را روی این سطح بنویسد. یکی از مزیت‌های این روش این است که شما به راحتی می‌توانید فوم اصلاح را پاک کنید و دوباره از نو شروع کنید. این روش همچنین به کودکان کمک می‌کند تا مهارت نوشتن حروف را تقویت کنند.

3

حروف را بخورید:

سوپ حروف یکی از روش‌های جذاب و سرگرم‌کننده برای آموزش حروف الفبا به کودکان است. استفاده از شکل حروف در وعده‌های غذایی کودکان بسیار جالب است. مثلاً می‌توانید از پنکیک استفاده کنید و آن را به شکل حروف مختلف درست کنید. همچنین، از نودل یا ماکارونی نیز می‌توانید استفاده کنید و با استفاده از حروف خاص، یک اسم را بنویسید. این روش‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با شکل و نام حروف آشنا شوند و در عین حال از غذاهای خوشمزه و متنوع لذت ببرند.

عکسی شامل یک فنجان قهوه و حروف انگلیسی داخل آن برای بهتر شده و آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

پس از یادگیری حروف الفبای انگلیسی برای ادامه راه می توانید از بازی های دیگری برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید که بسیار تاثیرگذار است.10 بازی برتر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان را حتما مطالعه کنید.

آموزش حروف الفبا به صورت صوتی

یادگیری زبان انگلیسی به صورت صوتی برای کودکان می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در این روش، می‌توانید از منابع صوتی متنوعی مانند داستان‌های صوتی، آهنگ‌ها و روزمرگی‌های صوتی استفاده کنید. با گوش دادن به این منابع، کودکان با تلفظ، لغات و عبارات انگلیسی آشنا می‌شوند و قدرت شنیداری و تلفظ ‌شان بهبود می‌یابد. همچنین، بازی‌های صوتی و تکرار عبارات و کلمات نیز می‌تواند به تثبیت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان کمک کند. اهمیت تمرین و تعامل فعال کودکان با محتوای صوتی نیز در یادگیری زبان بسیار حائز اهمیت است.شما عزیزان می توانید یکی از این فایل های صوتی را دانلود کنید.

آموزش ویدیویی الفبای انگلیسی به کودک

یادگیری زبان انگلیسی توسط ویدیو برای کودکان می‌تواند روشی مؤثر برای آموزش کودکان بازیگوش باشد. در این روش، ویدیوها با محتوایی مناسب برای کودکان، شامل تصاویر جذاب، کارتون‌ها، پخش می‌شود. این ویدیوها در برگیرنده تلفظ درست کلمات و جملات، لغات و عبارات پایه، اعداد، رنگ‌ها و مفاهیم دیگر است. با تماشای ویدیوها، کودکان با تلفظ صحیح الفبا، کلمات و جملات انگلیسی آشنا می‌شوند و می‌توانند آنها را تکرار کنند. همچنین، این روش می‌تواند تمرکز و توجه کودکان را بهبود داده و باعث ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی در آنها شود.

آموزش زبان انگلیسی با بهترین متدهای روز و روش های حرفه ای در موسسه صادقی حریری انجام می شود. اگر چنانچه در شهر کرج سکونت دارید می توانید از کلاس های حضوری بهره مند شوید. لازم به ذکر است کلاس های آنلاین موسسه صادقی حریر در همان کیفیت کلاس های حضوری برگزار می گردد و کودکان به خوبی با آن کنار می آیند.

سخن پایانی

آموزش الفبا انگلیسی به کودکان، روشی است که با استفاده از ویدیوها و محتواهای تصویری، صوتی و فلش کارت، حروف الفبا را به کودکان آموزش می‌دهد. این ویدیوها معمولاً شامل تصاویر جذاب، کارتون‌ها، شعرها و بازی‌های تعاملی هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا با حروف و صداهای الفبا آشنا شوند. آموزش تصویری و صوتی الفبا به کودکان در یادگیری زبان انگلیسی بسیار کمک می‌کند. روش هایی مانند بازی با حروف، استفاده از اسباب‌بازی‌های آموزشی یا ترکیب حروف با وعده‌های غذایی، کمک می‌کنند تا کودکان به طور جذاب و مؤثر حروف الفبا را یاد بگیرند. در آموزشگاه صادقی حریری با استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی بین المللی، کودک شما زبان انگلیسی را آموزش می‌بیند. کتابهای آموزش زبان کودکان و نوجوانان را از اینجا مشاهده نمایید.

یک فکر در مورد “روش ها و راه های آموزش الفبای انگلیسی به کودکان

  1. Raha گفت:

    خوشحال هستم که با موسسه عالی شما آشنا شدم

  2. رونیا گفت:

    مقاله مفید و خوبی بود مرسی

  3. ساغر گفت:

    کاش بیشتر مطلب بذارین در این باره عالی بود

  4. علی نظری گفت:

    واقعا به موارد خوبی اشاره کردید سپاس ویژه

  5. شهرام علیدوست گفت:

    آموزشگاه شما یکی از با کیفیت ترین آموزشگاه ها در کرجه
    موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *