دوره های مکالمه

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

اولین و مهم ترین سوال افرادی است که تصمیم به فراگیری زبان انگلیسی دارند. زمانی که تصمیم میگیریم یک حرفه، مهارت و یا زبان جدید را فرا بگیریم ممکن است در آغاز راه احساس سردرگمی کنیم؛ اما باید بدانید که برای شروع یادگیری زبان انگلیسی، نکات و تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها به یادگیری بهتر و موثرتر خود کمک کنید.

برخی افراد، مطالعه لغات را ضروری می دانند؛ برخی دیگر، به زبان آموزان پیشنهاد می دهند تا به یادگیری گرامر بپردازند؛ عده‌ای مطالعه کتاب و عده‌ای دیگر تماشای فیلم را توصیه می کنند. در ادامه به شیوه های مختلفی، برای شروع یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آموزش زبان انگلیسی از پایه

دوره زبان انگلیسی فشرده

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تقویت زبان فرانسه

۱۰دلیل برای یادگیری زبان فرانسه

آموزش زبان آلمانی آنلاین با کیفیت بالا

 

 

برای شروع یادگیری هدف گذاری کنید

اهمیت هدف گذاری با نقل قولی زیبا از فیتزهاق دادسون، مشخص می شود: بدون اهداف و برنامه هایی برای رسیدن به آن ها، شما مانند کشتی ای هستید که بدون مقصد به راه افتاده است. در ابتدای راه شما باید هدف خود از یادگیری زبان انگلیسی را مشخص کنید و برای دستیابی به آن ها، باید زمان بندی مشخصی در نظر بگیرید.

اهداف را به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت طبقه بندی کنید و در این هدف گذاری ها به هر چهار مهارت زبان انگلیسی، زمانی مشخص اختصاص دهید. هدف شما ممکن است مهاجرت، برای زندگی یا تحصیل در یک کشور خارجی باشد؛ یا برای مسائل کاری و پیشرفت در شغل خود؛ یا استفاده از منابع بی پایان برای پایان نامه و مقالات و… بنابراین با توجه به نیاز هایتان برنامه ریزی و هدف گذاری نمایید.

به بیادگیری و آموزش خود متعهد باشید

روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که ممکن است هر کدام با فرآیند یادگیری شما سازگار باشد؛ اما برای باقی ماندن در مسیر یادگیری، باید به آن تعهد داشته باشید؛ در واقع تا وقتی تعهد به یادگیری نباشد، رسیدن به اهداف ممکن نیست. تعهد شما را ترغیب می کند تا آموخته هایتان را مدام تکرار کنید، بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنید و برای یادگیری، مدام تلاش کنید. تعهد به یادگیری، سبب می‌شود تا طبق برنامه ‌ریزی و اهداف خود در مسیر یادگیری حرکت کنید.

خود را با زبان انگلیسی درگیر کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ خود را با زبان درگیر کنید.

برای این که هر چه بهتر و سریع تر به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید، باید خود را با آن محاصره کنید.

برای این که هر چه بهتر و سریع تر به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید، باید خود را با آن محاصره کنید؛ برای این کار می ‌توانید، زبان موبایل و لپ تاپ خود را انگلیسی کنید، به تماشای فیلم های انگلیسی بپردازید، پادکست‌ های انگلیسی گوش دهید و حتی بر روی وسایل مختلف خانه، برچسبی با نام انگلیسی آن ها بزنید.

برای فهمیدن معانی لغات جدیدی که با آن ها مواجه می شوید، همواره یک دیکشنری به همراه داشته باشید. شما می توانید از یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید تا علاوه بر دریافت معنی کلمات با مترادف آن ها نیز، آشنا شوید.

اشتباه کردن را جزئی از مراحل یادگیری بدانید

کسانی که قصد شروع زبان انگلیسی را دارند، ممکن است هنگام صحبت کردن و یا نوشتن، اشتباه کنند. ترس از اشتباه کردن سبب می شود تا انگلیسی صحبت نکنید و پس از مدتی، انگیزه خود را برای یادگیری از دست دهید و یادگیری را متوقف کنید؛ در نتیجه باید بدانید اشتباه بخش مهمی از فرآیند یادگیری و جزئی از مهارت حل مسئله است.

شناخت اشتباهات، سبب می‌شود که ذهن را برای از بین بردن آن به تلاش وادار کنیم؛ در نتیجه نقاط قوت و ضعف یادگیری شما مشخص می شود و همچنین سبب کشف روش های جدید و موثر در یادگیری زبان انگلیسی می شود.

همه چهار مهارت زبان انگلیسی را تقویت کنید

یکی از پاسخ های پرسش برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ این است که در فرآیند یادگیری به چهار مهارت زبان انگلیسی بپردازیم و به آن ها تسلط پیدا کنیم و هر کدام را به اندازه قابل توجهی تقویت کنیم؛ زیرا این مهارت ها از هم جدا ناپذیر هستند.

1. مهارت خواندن یا Reading

با وجود اهمیت این مهارت ، اکثر اوقات زبان آموزان  به آن توجه نمی کنند. باید بدانید که خواندن، لازمه یادگیری و تقویت زبان انگلیسی می باشد . در مهارت خواندن، به یادگیری گرامر، درک مطلب و افزایش دایره لغات توجه می شود؛ در نتیجه برای تقویت این مهارت، باید روزانه حداقل یک داستان کوتاه، یک متن یا خبر در روزنامه یا مجله و… بخوانید. برای ترغیب کردن بیشتر خودتان در تقویت مهارت Reading  می توانید به مطالعه در زمینه هایی که به آن علاقه مند هستید، مانند حوزه اقتصادی، ادبیات، مد و فشن و… بپردازید.

2. مهارت صحبت کردن یا Speaking

همانطور که می دانید این مهارت یکی از مهمترین نیازهای زبان آموزان در ایجاد ارتباط و مکالمات می باشد که برای یادگیری هرچه بهتر و بیشتر آن باید بسیار تمرین کنید. شما میتوانید با یک دوست انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید و با صحبت کردن با آن به تقویت مهارت Speaking  خود بپردازید.

البته ممکن است، شرایط یا فرصت صحبت با یک انگلیسی زبان را نداشته باشید به همین دلیل، می توانید با خودتان به انگلیسی صحبت کنید و حتی به انگلیسی فکر کنید! یک راه دیگر تماشای فیلم و سریال به قصد یادگیری تلفظ کلمات و فهمیدن کاربرد اصطلاحات می باشد.

3. مهارت نوشتن یا Writing

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ برای خود هدف گذاری کنید.

مهارت writing یکی از پرکاربردترین و سخت ترین مهارت های زبان انگلیسی است.

این مهارت یکی از پرکاربردترین و سخت ترین مهارت های زبان انگلیسی است. برای نوشتن یک متن صحیح باید اصول و اساس زبان انگلیسی، یعنی گرامر، ساختار جمله و استفاده از علائم نگارشی را درک کنیم. برای تقویت این مهارت میتوانید از طریق چت کردن به زبان انگلیسی با دیگران مکالمه کنید؛ یا یک دفتر خاطرات تهیه کنید و اتفاقات روزمره خود را به زبان انگلیسی در آن یادداشت نمایید.

4. مهارت گوش دادن یا Listening

این مهارت نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان انگلیسی دارد و به معنی توانایی دریافت،  ترجمه و تعبیر صحیح آن در ذهن می باشد. برای تقویت مهارت Listening  می توانید موسیقی گوش دهید و با استفاده از قرار دادن متن آن در مقابل خود حین گوش دادن، به افزایش درک و دریافت بهتر کلمات کمک کنید. همچنین می توانید به تماشای اخبار، فیلم ها با زیرنویس و پس از کسب مهارت بیشتر در این زمینه، بدون زیرنویس به تقویت این مهارت بپردازید.

از یوتیوب استفاده کنید

بهترین منبع آنلاین، برای کمک به زبان آموزان برای فراگیری زبان انگلیسی، یوتیوب می باشد. کانال ها و ویدیوهای بسیار زیادی در این پلتفرم وجود دارد که به صورت رایگان، همه آموزش های زبان انگلیسی را در اختیار شما قرار می دهد.

در یوتیوب به سبک های آموزشی مختلفی پرداخته می شود و این تنوع در یادگیری به تقویت زبان انگلیسی شما کمک می کند. ویدیوهای آموزش زبان انگلیسی در همه سطوح از مبتدی تا پیشرفته، در بازه زمانی کوتاه قرار گرفته شده اند که سبب می‌شود تا از یادگیری زبان خسته نشوید و تا انتها انگیزه داشته باشید.

از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید

برای اینکه از یادگیری زبان انگلیسی خسته نشوید باید از روش های جدید و متنوعی استفاده کنید تا مطالعه آن، لذت ببرید؛ برای مثال می توانید با گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه تان، فراگیری زبان انگلیسی را برای خود لذت بخش کنید.

راه دیگر فراگیری Slang  ها یا اصطلاحات عامیانه زبان انگلیسی می باشد تا از حالت کتابی حرف زدن خارج شوید؛ برای فراگیری این اصطلاحات دیکشنری ها و کتاب های زیادی وجود دارند. روشی دیگر استفاده از اپلیکیشن های بازی به زبان انگلیسی است تا بدون فشار و خستگی به فراگیری زبان بپردازید و از آن لذت ببرید.

 

یادگیری زبان فرانسه از صفر

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بهترین کتاب برای شروع زبان فرانسه

برای یادگیری زبان فرانسه از کجا شروع کنیم؟

زبان آلمانی بهتر است یا فرانسوی؟

بازی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهترین روش حفظ لغات آلمانی

بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان آلمانی

کتاب های زبان انگلیسی به ترتیب سطح برای نوجوانان

آموزشگاه زبان آلمانی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان آلمانی در منزل

آموزشگاه زبان فرانسه در کرج

 

 

در کلاس ها و دوره های آموزشی مختلف شرکت کنید

پاسخی دیگر برای سوال برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ شرکت در کلاس های آموزش زبان می باشد. شروع یادگیری زیر نظر مدرسین مجرب، یکی از مطمئن ترین راه هاست؛ از مزایای شرکت در این کلاس ها این است که اگر دچار هرگونه اشتباه شوید،  مدرس اشتباه شما را در لحظه اصلاح می کند و سبب می شود تا در خاطر شما باقی  بماند.

با شرکت در کلاس، شما در یک محیط واقعی به برقراری ارتباط با دوستان و آموزگار خود می پردازید و هر چه سریع تر به زبان انگلیسی تسلط پیدا می کنید. پیشنهاد ما به شما، شرکت در کلاس های آموزشی آموزشگاه زبان صادقی حریری است که برگزار کننده دوره های مختلف آموزشی از جمله دوره ی مکالمه زبان انگلیسی به صورت آنلاین و حضوری در همه سنین می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به پرسش برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟ چند پاسخ مناسب ارائه گردید و مورد بررسی قرار داده شد. روش های مختلف دیگری برای شروع زبان انگلیسی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها به صورت مداوم و بدون وقفه، یادگیری موثر تری داشته باشید تا به آنچه به عنوان هدف خود مشخص کرده اید، نزدیک و نزدیک تر شوید.

یادگیری و تسلط به زبان انگلیسی، سبب می شود تا فرصت کار و تحصیل در کشورهای دیگر، برای شما به وجود آید؛ پس هر اندازه تلاش و یا هزینه برای فراگیری آن، بسیار ارزشمند است. همچنین توصیه میشود مقالات آموزش زبان انگلیسی از پایه برای بزرگسالان و آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را نیز در صورت تمایل مطالعه نمایید. آموزشگاه صادقی حریری یکی از چند آموزشگاه زبان در کرج است که علاوه بر زبان انگلیسی به آموزش زبان های فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی می پردازد.

یک فکر در مورد “برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

  1. رازقی گفت:

    به به چه مطلب جذابی

  2. تارا گفت:

    خیلی مطلب خوبی بود

  3. سهرودی گفت:

    یوتویوب و اپ پیشنهاد می کنم

  4. مولایی گفت:

    کاش بدونیم برای یادگیری فقط تمرین و تمرین نیازه

  5. رونیا گفت:

    گوش دادن و بلک انگلیس صحبت کردن یعنی حتی اشتباه صحبت کنید خیلی عالیه باید تمرینش کنید

  6. پرنیان گفت:

    مطلب خوبی بود
    Listening خیلی گوش بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *