دوره های مکالمه

آزمون دولینگو/Duolingo چیست؟

آزمون دولینگو/Duolingo یک آزمون آنلاین است که ازطریق رایانه شخصی خود در این آزمون شرکت می کنید. مانند تافل و آیلتس، هر چهار مهارت زبان: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را آزمایش می کند.

کسب اطلاعات در مورد دوره های آیلتس آموزشگاه زبان صادقی حریری

این آزمون تطبیقی است که پیامدهای مهمی برای شرکت کنندگان در آزمون دارد. اصولاً اگر به سؤالی درست پاسخ دهید سؤال بعدی سخت تر می شود. اگر به آن اشتباه پاسخ دهید، پاسخ بعدی آسان تر می شود. این بدان معناست که با سؤالات نسبتاً کمی، امتحان می تواند به سرعت سطح توانایی شما را مشخص کند ، به همین دلیل است که تکمیل آن فقط یک ساعت طول می کشد!
بر خلاف آزمون‌های سنتی انگلیسی، می‌توانید آزمون انگلیسی Duolingo را از رایانه خود انجام دهید.جالب اینجاست که این آزمون فقط 49 دلار برای شما هزینه دارد.

چرا باید در آزمون دولینگو شرکت کنم؟

دانش‌آموزان واقعاً در مورد این گزینه آزمایشی جدید هیجان‌ زده شده‌اند (آن را در اتاق خود ببرید! با لباس راحت! همین الان!) اما ممکن است همچنان در انجام آن تردید داشته باشند. برای مثال، اگر برای تعداد زیادی کالج درخواست می‌دهید، احتمالاً حداقل برخی از آنها هنوز Duolingo را قبول نخواهند کرد، در حالی که همه آنها احتمالاً TOEFL یا IELTS را قبول می‌کنند.
تافل به شما امکان می دهد نتایج خود را به چهار دانشگاه به صورت رایگان ارسال کنید، در حالی که آیلتس به شما امکان می دهد نتایج خود را به پنج دانشگاه ارسال کنید. پس از آن، هزینه ای معادل 20 دلار برای هر گزارش برای تافل و هزینه مشابه (که بسته به مکان متفاوت است) برای آیلتس وجود دارد. این آزمون برای گزارش امتیازات اضافی هزینه ای دریافت نمی کند. بنابراین در بسیاری از موارد، شرکت در آزمون دولینگو نسبت به  TOEFL یا IETLS ارزان‌تر است.
در حال حاضر، Duolingo در درجه اول در پذیرش در مقطع کارشناسی ایالات متحده استفاده می شود. با این حال، آزمون اهداف مختلفی دارد. برخی از کسب و کارها نیز شروع به استفاده از آن برای تأیید سطح انگلیسی متقاضیان، به ویژه در زمینه مهمان نوازی کرده اند. از آنجایی که این آزمون به خودی خود بر دانشگاه یا محل کار متمرکز نیست، کاربردهای متنوعی در زمینه های مختلف دارد.
در نهایت، Duolingo می تواند گزینه خوبی برای شما باشد، اگر در امتحانات سنتی انگلیسی به خوبی جواب نمی دهید. قالب این آزمون کاملا متفاوت است و ممکن است برای شما بصری تر باشد. علاوه بر این، آزمون بسیار کوتاه‌تر است – در حدود یک ساعت حداکثر، در مقایسه با حدود سه ساعت برای تافل و آیلتس – و این یعنی برتری نسبت به هردوآزمون عنوان شده.

 

آزمون انگلیسی Duolingo چه تفاوتی با تافل دارد؟

اگرچه هر دو آزمون مبتنی بر رایانه هستند، تفاوت های زیادی بین آزمون دولینگو و TOEFL وجود دارد. این تفاوت ها بسیار فراتر از مکان، زمان و قیمت است!
اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که انواع اقلام Duolingo کاملاً متفاوت از موارد آزمایشی سنتی به نظر می رسند. ازهمه مهمتراینکه متن های طولانی برای خواندن، گوش دادن یا نوشتن وجود ندارد.
در واقع، بیشتر موارد در آزمون نسبتا مختصر هستند.
در مقایسه، تافل بر روی سناریوهایی تمرکز می کند که احتمالاً در دنیای واقعی و به ویژه در دانشگاه با آنها روبرو خواهید شد. اگر در آزمون‌های سنتی خوب عمل می‌کنید، ممکن است ترجیح دهید با متون آکادمیک تافل و سناریوهای دانشگاهی آشنا شوید.
علاوه بر این، تافل نوع سؤال را بر اساس بخش (Reading، Listening، Speaking و Writing) تقسیم می‌کند، در حالی که Duolingo همه سؤال‌ها را در یک امتحان ترکیب می‌کند.
مانند Duolingo، تافل در درجه اول یک آزمون مبتنی بر رایانه است. با این حال، تافل تطبیقی نیست – سختی سوالات ربطی به پاسخ های قبلی شما ندارد. از سوی دیگر، Duolingo در کل آزمون تطبیقی دارد، بنابراین سؤالات در رابطه با هر چیزی که تاکنون در امتحان پاسخ داده‌اید تغییر می‌کند.
آزمون انگلیسی Duolingo چه تفاوتی با آیلتس دارد؟
یک مزیت بزرگ برای کسانی که در مقایسه با آیلتس به Duolingo نگاه می کنند این است که آیلتس معمولاً در یک دوره دو روزه در یک مرکز آزمون داده می شود. فراتر از جنبه های عملی امتحان، تفاوت های زیادی در قالب وجود دارد که باید قبل از انتخاب یکی بر دیگری در نظر بگیرید.
هر دو هر چهار زمینه اکتساب زبان را تست می کنند. با این حال، متن های طولانی را در Duolingo نخواهید دید. در عوض، آزمون با اندازه‌گیری توانایی زبان از طریق چیزهایی مانند دانش شما از اصطلاحات و استفاده شما از لحن کار می‌کند. آیلتس شامل انواع آیتم های سنتی مانند سوالات چند گزینه ای، پاسخ کوتاه و مقاله است، در حالی که سوالات Duolingo فرمت های جدیدی دارند.
تفاوت عمده از نظر قالب این است که Duolingo تطبیقی است، در حالی که فرمت آیلتس استاندارد است – به عبارت دیگر، انطباق پذیر نیست. این بدان معنی است که Duolingo توانایی ارزیابی مهارت های انگلیسی شما را در مدت زمان بسیار کوتاهی دارد – و این کار را فقط در رایانه انجام می دهد، در حالی که آیلتس به دو صورت کامپیوتری و کاغذی ارائه می شود.
در نهایت، در حالی که آیلتس دو نسخه (آکادمیک و جنرال) دارد، Duolingo فقط یک نسخه دارد. با این حال، شایان ذکر است که Duolingo توسط برخی از دانشگاه ها پذیرفته شده است، بنابراین هنوز هم می توان از آن برای مقاصد علمی استفاده کرد.

 

 

جدول مقایسه نمره دولینگو با آیلتس و تافل

نمره آیلتس نمره دولینگو نمره تافل نمره دولینگو
1.5 10 0 10-25
2.5 20-25 2-4 35
3 30-40 5-8 40
3.5 45-50 9-13 45
4 55-60 14-19 50
4.5 65-70 20-25 55
5 75-80 26-31 60
5.5 85-90 32-37 65
6 95-100 38-43 70
6.5 105-110 44-49 75
7 115-120 50-55 80
7.5 125-130 56-61 85
8 135-140 62-67 90

 

چه مکانهایی این آزمون را می پذیرند؟

به گفته Tousignant، حدود نیمی از دانشگاه های برتر ایالات متحده اکنون آن را به جای آیلتس یا تافل می پذیرند. این شامل ییل، دوک، کلمبیا و بسیاری از مدارس پیشرو دیگر است.
با این حال، مهم است که هنگام بررسی سایت Duolingo به نحوه پذیرش Duolingo در این مدارس توجه کنید. در حال حاضر، می‌توان از آن برای “برآوردن الزامات” (برای برآوردن هر الزام انگلیسی) یا به عنوان “تکمیلی” (در ترکیب با سایر آزمون‌ها) در 465 موسسه استفاده کرد—درمورد دولینگو کاملاً واضح است که کدام مدارس و چگونه ازاین  آزمون استفاده می‌کنند، اما همیشه ایده خوبی است که صفحه پذیرش مدرسه را نیز مرور کنید.

آزمون Duolingo شامل چه مواردی می شود؟

انواع سؤالات آزمون دولینگو در قالب هایی خواهید دید که ممکن است برای شما کاملاً جدید باشد. تست ها شامل:
* گوش دادن به کلمات گفتاری و انتخاب واقعی بازبینی *کلمات نوشته شده و انتخاب واقعی تکمیل حروف گم شده از متن
* توصیف تصویر به صورت نوشتاری یا با صدای بلند
* ضبط کردن خود با بیان یک جمله نوشتاری پاسخ شفاهی به یک سوال گفتاری
* پاسخ کتبی به یک سوال نوشتاری (نمونه های نوشتاری حداکثر 500 عدد می باشد. کلمات اما معمولاً بسیار کوتاهتر هستند)
*تایپ کردن عبارتی که می شنوید

علاوه بر موارد بالا، Duolingo شامل یک بخش “مصاحبه ویدئویی” از امتحان است که در آن به مدت 1 تا 3 دقیقه در مورد موضوعی که انتخاب می کنید صحبت می کنید (آنها دو مورد را ارائه می دهند). این درجه بندی نشده است، اما همراه با نتایج آزمون شما به دانشگاه ها می رود – که می تواند یک مکمل عالی برای درخواست شما باشد!

دوره های مکالمه زبان انگلیسی صادقی حریری

یک فکر در مورد “آزمون دولینگو/Duolingo چیست؟

  1. Ali گفت:

    ممنون از مقاله خوب شما
    مقایسه در جداول خیلی کاربردی بودن
    مرسیییی از شما

  2. رزا گفت:

    مرسی که دولینگو رو توضیح دادید
    سپاس از شما

  3. مریم گفت:

    آزمون دولینگو اینترنتی برگزار میشه و مرسی از توضیحات شما

  4. نوید گفت:

    ممنون از مقاله جامع و کاربردیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *